2023
The differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists
STŘÍTESKÁ, Monika, Tomáš ČECH a Pavla VYHNÁLKOVÁZákladní údaje
Originální název
The differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists
Název česky
Rozdíly v poskytování prevence rizikového chování na základních školách před a po pandemii covid-19 z pohledu školních metodiků prevence
Autoři
STŘÍTESKÁ, Monika, Tomáš ČECH a Pavla VYHNÁLKOVÁ
Vydání
Sevilla, 2023
Nakladatel
ICERI Proceedings
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
školní metodik prevence; prevence rizikového chování; dopady covidu-19; školní poradenství
Klíčová slova anglicky
school prevention methodologist; risk behavior prevention; impact of covid-19; school counselling
Změněno: 5. 2. 2024 16:04, PhDr. Lukáš Pecha, Ph.D.
V originále
Recent years have been specific for the Czech school system in many ways and have brought new challenges not only in the field of prevention. One of them is distance education. Therefore, our project dealed with differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists. Another aim of the project was to find out which prevention challenges are now emerging in the system. The research was mixed, the data were collected through a representative questionnaire survey and semi-structured interviews and supplement previous research reflecting on the topic during the covid-19 pandemic.
Česky
Poslední roky byly pro české školství v mnoha ohledech specifické a přinesly nové výzvy nejen v oblasti prevence. Jednou z nich je distanční vzdělávání. Proto jsme se v našem projektu zabývali rozdíly v poskytování prevence rizikového chování na základních školách před a po pandemii covid-19 z pohledu školních metodiků prevence. Dalším cílem projektu bylo zjistit, jaké problémy v oblasti prevence se nyní v systému objevují. Výzkum byl smíšený, data byla získána prostřednictvím reprezentativního dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů a doplňují předchozí výzkumy reflektující toto téma v období pandemie covid-19.