D 2023

The differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists

STŘÍTESKÁ, Monika, Tomáš ČECH a Pavla VYHNÁLKOVÁ

Základní údaje

Originální název

The differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists

Název česky

Rozdíly v poskytování prevence rizikového chování na základních školách před a po pandemii covid-19 z pohledu školních metodiků prevence

Autoři

STŘÍTESKÁ, Monika, Tomáš ČECH a Pavla VYHNÁLKOVÁ

Vydání

Sevilla, 2023

Nakladatel

ICERI Proceedings

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

školní metodik prevence; prevence rizikového chování; dopady covidu-19; školní poradenství

Klíčová slova anglicky

school prevention methodologist; risk behavior prevention; impact of covid-19; school counselling
Změněno: 5. 2. 2024 16:04, PhDr. Lukáš Pecha, Ph.D.

Anotace

V originále

Recent years have been specific for the Czech school system in many ways and have brought new challenges not only in the field of prevention. One of them is distance education. Therefore, our project dealed with differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists. Another aim of the project was to find out which prevention challenges are now emerging in the system. The research was mixed, the data were collected through a representative questionnaire survey and semi-structured interviews and supplement previous research reflecting on the topic during the covid-19 pandemic.

Česky

Poslední roky byly pro české školství v mnoha ohledech specifické a přinesly nové výzvy nejen v oblasti prevence. Jednou z nich je distanční vzdělávání. Proto jsme se v našem projektu zabývali rozdíly v poskytování prevence rizikového chování na základních školách před a po pandemii covid-19 z pohledu školních metodiků prevence. Dalším cílem projektu bylo zjistit, jaké problémy v oblasti prevence se nyní v systému objevují. Výzkum byl smíšený, data byla získána prostřednictvím reprezentativního dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů a doplňují předchozí výzkumy reflektující toto téma v období pandemie covid-19.