a 2023

Vzdělávací aplikace ve výuce dějepisu: odezva studentů na webovou aplikaci HistoryLab

ZIMOVÁ, Denisa

Základní údaje

Originální název

Vzdělávací aplikace ve výuce dějepisu: odezva studentů na webovou aplikaci HistoryLab

Název česky

Vzdělávací aplikace ve výuce dějepisu: odezva studentů na webovou aplikaci HistoryLab

Název anglicky

Educational Applications in History Teaching: Students’ Response to the HistoryLab Web Application

Autoři

ZIMOVÁ, Denisa

Vydání

XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-280-0359-3

Klíčová slova česky

HistoryLab, výuka dějepisu, digitální technologie, badatelsky orientovaná výuka, digitální vzdělávání

Klíčová slova anglicky

HistoryLab, History Teaching, Digital Technologies, Inquiry Based Education, Digital Education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2024 19:42, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem výzkumu bylo zjistit prostřednictvím digitálního vzdělávacího softwaru, konkrétně s pomocí HistoryLabu, jakým způsobem hodnotí studenti šesti tříd na vyšším stupni gymnázií jeho využití ve vyučovacích hodinách oproti standardně vedené výuce a jaké spatřují výhody či nevýhody v takto pojaté výuce s pomocí vzdělávací aplikace a s technologiemi. Zároveň si mohli studenti vyzkoušet netradiční hodinu dějepisu propojenou s badatelsky orientovanou výukou.

Anglicky

The aim of the research was to find out, through the use of digital educational software, specifically HistoryLab, how students in sixth grade at the upper secondary level evaluate its use in the classroom compared to standard teaching, and what they see as the advantages or disadvantages of such teaching with the help of educational applications and technology. At the same time, students could try out a non-traditional history lesson connected with inquiry based education teaching.