VÁLEK, Jan a Vítězslav VIŠNOVSKÝ. Je důležitější ze svého oboru všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat? In Trendy ve vzdělávání 2023. 2023. ISBN 978-80-244-6230-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/pdf.23.24462301.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Je důležitější ze svého oboru všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat?
Název česky Je důležitější ze svého oboru všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat?
Název anglicky Is it more important to know everything in your field or to be able to ask the right questions?
Autoři VÁLEK, Jan a Vítězslav VIŠNOVSKÝ.
Vydání Trendy ve vzdělávání 2023, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-244-6230-1
Doi http://dx.doi.org/10.5507/pdf.23.24462301
Klíčová slova česky Umělá inteligence; vzdělávání; učitelé
Klíčová slova anglicky Artificial intelligence; education; teachers
Změnil Změnil: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Změněno: 20. 11. 2023 11:58.
Anotace
Příspěvek bude zaměřen na využití umělé inteligence (AI) ve výuce odborných ale i přírodovědných předmětů na základních a středních školách a důsledky tohoto dění pro praxi Hui (2020), (Attwell et al., 2020). V uplynulých měsících došlo k rozvoji, a hlavně otevřené dostupnosti AI kterému ve fázi testování klademe různé otázky a získáváme odpovědi různých. Problémem ale je, že čím lépe otázku položíme, tím kvalitnější získáme i odpověď (snad). Analogický problém jsme poprvé pocítili, když se rozšířili internetové vyhledávače obecně, které jsou nyní naší každodenní pomůckou. Tehdy jsme se také museli naučit správně ptát. I v tomto případě jsme se museli naučit správně pokládat otázky. Totožné problémy stojí před námi i nyní. Nejen pro pedagogickou praxi, ale hlavně pro běžný/praktický život na který žáka škola připravuje, je potřeba aby žáci měli stále základní penzum vědomostí a dovedností, aby mohli správně vyhodnocovat předkládané informace (Attwell et al., 2021).
Anotace anglicky
The paper will focus on the use of artificial intelligence (AI) in the teaching of both vocational and science subjects in primary and secondary schools and the implications of this for practice Hui (2020), (Attwell et al., 2020). In recent months, there has been a development, and especially open availability of AI which in the testing phase we put various questions and getting different answers. The problem, however, is that the better the question we ask, the better quality we get the answer (hopefully). We first felt an analogous problem when internet search engines in general became widespread, which are now our everyday tools. Back then, we also had to learn how to ask the right questions. In this case, too. we had to learn how to ask the right questions. The same problems are facing us now. Not only for pedagogical practice, but more importantly, for the everyday/practical life that the school prepares students for, they still need to have a basic understanding of knowledge and skills to be able to evaluate the information presented correctly (Attwell et al., 2021).
Návaznosti
MUNI/A/1291/2022, interní kód MUNázev: Vzdělávání na základních a středních školách zaměřené na rozvoj přírodovědných, technických, digitálních, informatických a odborných kompetencí
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání na základních a středních školách zaměřené na rozvoj přírodovědných, technických, digitálních, informatických a odborných kompetencí
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 03:15