Je důležitější ze svého oboru všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat?
VÁLEK, Jan a Vítězslav VIŠNOVSKÝ. Je důležitější ze svého oboru všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat? In Trendy ve vzdělávání 2023. 2023. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Je důležitější ze svého oboru všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat? |
Název česky | Je důležitější ze svého oboru všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat? |
Název anglicky | Is it more important to know everything in your field or to be able to ask the right questions? |
Autoři | VÁLEK, Jan a Vítězslav VIŠNOVSKÝ. |
Vydání | Trendy ve vzdělávání 2023, 2023. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | Umělá inteligence; vzdělávání; učitelé |
Klíčová slova anglicky | Artificial intelligence; education; teachers |
Změnil | Změnil: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Změněno: 20. 11. 2023 12:07. |
Anotace |
---|
Příspěvek bude zaměřen na využití umělé inteligence (AI) ve výuce odborných ale i přírodovědných předmětů na základních a středních školách a důsledky tohoto dění pro praxi Hui (2020), (Attwell et al., 2020). V uplynulých měsících došlo k rozvoji, a hlavně otevřené dostupnosti AI kterému ve fázi testování klademe různé otázky a získáváme odpovědi různých. Problémem ale je, že čím lépe otázku položíme, tím kvalitnější získáme i odpověď (snad). Analogický problém jsme poprvé pocítili, když se rozšířili internetové vyhledávače obecně, které jsou nyní naší každodenní pomůckou. Tehdy jsme se také museli naučit správně ptát. I v tomto případě jsme se museli naučit správně pokládat otázky. Totožné problémy stojí před námi i nyní. Nejen pro pedagogickou praxi, ale hlavně pro běžný/praktický život na který žáka škola připravuje, je potřeba aby žáci měli stále základní penzum vědomostí a dovedností, aby mohli správně vyhodnocovat předkládané informace (Attwell et al., 2021). |
Anotace anglicky |
---|
The paper will focus on the use of artificial intelligence (AI) in the teaching of both vocational and science subjects in primary and secondary schools and the implications of this for practice Hui (2020), (Attwell et al., 2020). In recent months, there has been a development, and especially open availability of AI which in the testing phase we put various questions and getting different answers. The problem, however, is that the better the question we ask, the better quality we get the answer (hopefully). We first felt an analogous problem when internet search engines in general became widespread, which are now our everyday tools. Back then, we also had to learn how to ask the right questions. In this case, too. we had to learn how to ask the right questions. The same problems are facing us now. Not only for pedagogical practice, but more importantly, for the everyday/practical life that the school prepares students for, they still need to have a basic understanding of knowledge and skills to be able to evaluate the information presented correctly (Attwell et al., 2021). |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1291/2022, interní kód MU | Název: Vzdělávání na základních a středních školách zaměřené na rozvoj přírodovědných, technických, digitálních, informatických a odborných kompetencí |
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání na základních a středních školách zaměřené na rozvoj přírodovědných, technických, digitálních, informatických a odborných kompetencí |
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 03:40