2023
Řešení problémových situací mezi učitelem a žákem
VÁLEK, Jan a Kateřina ŠMEJKALOVÁZákladní údaje
Originální název
Řešení problémových situací mezi učitelem a žákem
Název česky
Řešení problémových situací mezi učitelem a žákem
Název anglicky
Solving problem situations between teacher and student
Autoři
Vydání
16. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou, 2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Problem situations; Teacher preparation; Staging activation methods
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 20. 11. 2023 12:30, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
Učitel v rámci výkonu své profese komunikuje s žáky nejen v oblasti vzdělávání, ale současně se podílí na jeho výchově a utváření postojů. Pro začínajícího učitele střední odborné školy je mnohdy obtížná představa, jak bude s žáky komunikovat v případě problémových situací. Nemusí se jednat pouze o komunikaci o přestávce. Autoři ve svém příspěvku zdůrazňují nutnost připravenosti absolventa pedagogických studijních oborů na komunikaci s žáky. Jako velmi účinná metoda pro studenty učitelství se jeví metoda hraní rolí. Text příspěvku uvádí konkrétní příklad pro výuku výchovných a komunikačních dovedností budoucích učitelů s aplikovanou metodou hraní rolí. Autoři se zaměřili na problém možné nekázně žáků při výuce vybraného předmětu na střední odborné škole, současně nabízí varianty řešení problémové situace.
Anglicky
In the exercise of his/her profession, a teacher not only communicates with pupils in the field of education, but also participates in their upbringing and the formation of attitudes. It is often difficult for a novice secondary school teacher to know how he or she will communicate with pupils in the event of problematic situations. It does not have to be only communication at break time. In their paper, the authors stress the necessity of a teacher education graduate's readiness to communicate with pupils. The role-playing method seems to be a very effective method for student teachers. The text of the paper gives a concrete example for teaching educational and communication skills to future teachers with the applied role-playing method. The authors focus on the problem of possible indiscipline of students during the teaching of a selected subject at a secondary vocational school, at the same time offering variants of solving the problem situation.
Návaznosti
MUNI/IVV/0778/2023, interní kód MU |
|