2023
Výuka Braillského notopisu via online
LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBELZákladní údaje
Originální název
Výuka Braillského notopisu via online
Název anglicky
Teaching Braille Music Notation via Online Methods
Autoři
LEVÍČEK, Dominik (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin VRUBEL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
ŠTÚDIE ZO ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKY, Prešov, Prešovská univerzita v Prešově, 2023, 2585-7363
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/23:00132327
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
braillský kód; braillský notopis; nevidomost; online; výuka; zrakové postižení
Klíčová slova anglicky
blindness; Braille code; Braille music notation; online; teaching; visual impairment
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 1. 2024 13:30, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Jednopřípadová evaluační studie se zaměřuje na srovnání výuky Braillského notopisu s využitím intervenčního prostředku v podobě webového rozhraní www.braille-music.org s výukou vedenou běžným způsobem při využití učebnice Notopis nevidomých. Práce reaguje na období pandemie a s ním související trend digitalizace, přičemž přichází se zjištěními, že nově vytvořená interaktivní platforma Braille-Music je pomůckou kompatibilní s asistivními technologiemi pro osoby se zrakovým postižením a efektivní alternativa, případně doplněk k tradičním výukovým postupům pro využití ve výuce bodové notace.
Anglicky
A single-case evaluation study compares the teaching of Braille music notation using an intervention tool in the form of the web interface www.braille-music.org with traditional teaching using the textbook „Notopis nevidomých“. The study responds to the pandemic and the related trend of digitalisation and shows that the newly created interactive platform Braille-Music is compatible with assistive technologies for people with visual impairments and is an effective alternative or supplement to traditional teaching methods for teaching Braille notation.
Návaznosti
MUNI/B/1294/2022, interní kód MU |
|