LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBEL. Výuka Braillského notopisu via online. ŠTÚDIE ZO ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKY. Prešov: Prešovská univerzita v Prešově, 2023, roč. 12, č. 2, s. 30-43. ISSN 2585-7363.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výuka Braillského notopisu via online
Název anglicky Teaching Braille Music Notation via Online Methods
Autoři LEVÍČEK, Dominik (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin VRUBEL (203 Česká republika, domácí).
Vydání ŠTÚDIE ZO ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKY, Prešov, Prešovská univerzita v Prešově, 2023, 2585-7363.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW odkaz na článek v e-verzi
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00132327
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky braillský kód; braillský notopis; nevidomost; online; výuka; zrakové postižení
Klíčová slova anglicky blindness; Braille code; Braille music notation; online; teaching; visual impairment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 29. 1. 2024 13:30.
Anotace
Jednopřípadová evaluační studie se zaměřuje na srovnání výuky Braillského notopisu s využitím intervenčního prostředku v podobě webového rozhraní www.braille-music.org s výukou vedenou běžným způsobem při využití učebnice Notopis nevidomých. Práce reaguje na období pandemie a s ním související trend digitalizace, přičemž přichází se zjištěními, že nově vytvořená interaktivní platforma Braille-Music je pomůckou kompatibilní s asistivními technologiemi pro osoby se zrakovým postižením a efektivní alternativa, případně doplněk k tradičním výukovým postupům pro využití ve výuce bodové notace.
Anotace anglicky
A single-case evaluation study compares the teaching of Braille music notation using an intervention tool in the form of the web interface www.braille-music.org with traditional teaching using the textbook „Notopis nevidomých“. The study responds to the pandemic and the related trend of digitalisation and shows that the newly created interactive platform Braille-Music is compatible with assistive technologies for people with visual impairments and is an effective alternative or supplement to traditional teaching methods for teaching Braille notation.
Návaznosti
MUNI/B/1294/2022, interní kód MUNázev: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 8. 7. 2024 03:08