DOHNALOVÁ, Zdeňka a Mirka NEČASOVÁ. Reflexe a sebereflexe v kvalifikačním vzdělávání v sociální práci jako cesta k harmonické osobnosti pracovníků. Online. Caritas et Veritas. Faculty of Theology, University of South Bohemia, 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reflexe a sebereflexe v kvalifikačním vzdělávání v sociální práci jako cesta k harmonické osobnosti pracovníků
Název česky Reflexe a sebereflexe v kvalifikačním vzdělávání v sociální práci jako cesta k harmonické osobnosti pracovníků
Název anglicky Reflection and self-reflection in qualification education in social work as a way to harmonious personality of workers
Autoři DOHNALOVÁ, Zdeňka a Mirka NEČASOVÁ.
Vydání Caritas et Veritas, Faculty of Theology, University of South Bohemia, 2024.
Další údaje
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Zdeňka Dohnalová, Ph.D., učo 44672. Změněno: 28. 11. 2023 18:25.
Anotace
Sociální práce je profese kladoucí vysoké požadavky na osobnost pracovníků. K osobnímu, potažmo profesnímu růstu přispívá reflexe, zpětná vazba a sebereflexe. Cílem textu je hledání odpovědi na otázku po způsobu, jakým schopnost reflexe a sebereflexe u studujících sociální práce podporovat a prohlubovat. Jako vhodný koncept podpory reflexe je navržen model jádrové reflexe a ALACT model. Na příkladu tematické analýzy dvou deníků z období karantény spojené s online výukou studentek vybrané vyšší odborné školy autoři ukazují, jak je možné zkušenosti s krizovou situací pandemie využít k práci na profesním a osobním růstu studentů a studentek sociální práce. V analýze přitom upozorňují na jednotlivé vrstvy obou výše zmíněných modelů.
VytisknoutZobrazeno: 13. 10. 2024 10:02