k 2023

Čtenářská a literární gramotnost na 2. stupni základní školy

FOJTÍKOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Čtenářská a literární gramotnost na 2. stupni základní školy

Název česky

Čtenářská a literární gramotnost na druhém stupni základní školy

Název anglicky

Reading and literacy in literary at the second level of primary schools

Autoři

FOJTÍKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

XV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury PdF MU, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60202 Specific languages

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výzkum

Klíčová slova anglicky

research
Změněno: 7. 10. 2024 18:07, Mgr. et Mgr. Petra Fojtíková

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá vývojem různého pojetí definic gramotnosti vzákladním vzdělávání. Stěžejní část příspěvku je věnována vymezení čtenářské a literární gramotnosti v hodinách literární výchovy na druhém stupni základních škol. Téma příspěvku představuje teoretická východiska, která jsou součástí disertačního projektu autorky příspěvku zaměřeného na čtenářské dílny jako modelu literární výchovy na 2. stupni základních škol.

Anglicky

The paper deals with the development of different definitions of literacy in basic education. The main part of the paper is devoted to the definition of literacy in the literary education at the second level of primary schools. The topic of the paper presents the theoretical foundations that are part of the author's dissertation project focused on reading workshops as a model of literary education at the second level of primary schools.

Návaznosti

MUNI/A/1331/2022, interní kód MU
Název: Jazyková a literární komunikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace VI.