ŠVANDOVÁ, Tereza. K problematice vzdělávání žáků bez znalosti vyučovacího jazyka na ZŠ v ČR. In Škola, jazyk a literatura 2023. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K problematice vzdělávání žáků bez znalosti vyučovacího jazyka na ZŠ v ČR
Název česky K problematice vzdělávání žáků bez znalosti vyučovacího jazyka na ZŠ v ČR
Název anglicky On the issue of educating pupils without knowledge of the language of instruction at primary schools in the Czech Republic
Autoři ŠVANDOVÁ, Tereza.
Vydání Škola, jazyk a literatura 2023, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW pozvánka na konferenci
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky žák s odlišným mateřským jazykem-žák cizinec-český vzdělávací systém-český jazyk-čeština jako druhý jazyk-čeština jako cizí jazyk-základní škola-nároková podpora
Klíčová slova anglicky pupil with a different mother tongue-foreign pupil-Czech education system-Czech language-Czech as a second language-Czech as a foreign language-primary school-entitlement support
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 23. 1. 2024 14:22.
Anotace
Nároková podpora pro žáky s odlišným mateřským jazykem na základní škole, ale i dalších vzdělávacích stupních, je odlišná pro žáky-uprchlíky z Ukrajiny s dočasnou ochranou (Lex Ukrajina), žáky cizince, kteří jsou v českém vzdělávacím systému do 1 nebo nad 1 rok, a dále pro žáky s odlišným mateřským jazykem, do kterých spadají např. žáci s českým občanstvím. S kvalitně nastavenou podporou žáků, ale i pedagogů, jde ruku v ruce také kvalitní výsledek vzdělávacího procesu. Příspěvek se zabývá popisem odlišnosti češtiny jako mateřského a češtiny jako cizího/druhého jazyka, a nárokovými možnostmi podpory pro žáky s potřebou rozvoje vyučovacího jazyka.
Anotace anglicky
Entitlement support for pupils with a different mother tongue in primary school, as well as other educational levels, is different for refugee pupils from Ukraine with temporary protection (Lex Ukraina), foreign pupils who have been in the Czech education system for up to 1 year or more, and also for pupils with a different mother tongue, which includes, for example, pupils with Czech citizenship. A high-quality result of the educational process goes hand-in-hand with the high-quality support of pupils and teachers. The paper deals with the description of the difference between Czech as a mother tongue and Czech as a foreign/second language, and the eligible support options for pupils with a need to develop the language of instruction.
Návaznosti
MUNI/A/1331/2022, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace VI.
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 18:59