Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{2346770, author = {Švandová, Tereza}, booktitle = {Škola, jazyk a literatura 2023}, keywords = {pupil with a different mother tongue-foreign pupil-Czech education system-Czech language-Czech as a second language-Czech as a foreign language-primary school-entitlement support}, language = {cze}, title = {K problematice vzdělávání žáků bez znalosti vyučovacího jazyka na ZŠ v ČR}, url = {https://www.pf.ujep.cz/wp-content/uploads/2023/10/pozv%C3%A1nka-%C5%A0kola-jazyk-a-literatura2023.pdf}, year = {2023} }
TY - CONF ID - 2346770 AU - Švandová, Tereza PY - 2023 TI - K problematice vzdělávání žáků bez znalosti vyučovacího jazyka na ZŠ v ČR KW - pupil with a different mother tongue-foreign pupil-Czech education system-Czech language-Czech as a second language-Czech as a foreign language-primary school-entitlement support UR - https://www.pf.ujep.cz/wp-content/uploads/2023/10/pozv%C3%A1nka-%C5%A0kola-jazyk-a-literatura2023.pdf N2 - Nároková podpora pro žáky s odlišným mateřským jazykem na základní škole, ale i dalších vzdělávacích stupních, je odlišná pro žáky-uprchlíky z Ukrajiny s dočasnou ochranou (Lex Ukrajina), žáky cizince, kteří jsou v českém vzdělávacím systému do 1 nebo nad 1 rok, a dále pro žáky s odlišným mateřským jazykem, do kterých spadají např. žáci s českým občanstvím. S kvalitně nastavenou podporou žáků, ale i pedagogů, jde ruku v ruce také kvalitní výsledek vzdělávacího procesu. Příspěvek se zabývá popisem odlišnosti češtiny jako mateřského a češtiny jako cizího/druhého jazyka, a nárokovými možnostmi podpory pro žáky s potřebou rozvoje vyučovacího jazyka. ER -
ŠVANDOVÁ, Tereza. K problematice vzdělávání žáků bez znalosti vyučovacího jazyka na ZŠ v ČR. In \textit{Škola, jazyk a literatura 2023}. 2023.
|