2023
Čtenářská a literární gramotnost v hodinách literární výchovy
FOJTÍKOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Čtenářská a literární gramotnost v hodinách literární výchovy
Název česky
Čtenářská a literární gramotnost v hodinách literární výchovy
Název anglicky
Reading and literacy in literary education classes
Autoři
FOJTÍKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, XV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, od s. 57-66, 10 s. 2023
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/23:00132462
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-280-0436-1
Klíčová slova česky
gramotnost; typy gramotnosti; porozumění textu; čtenářská gramotnost; čtenářská recepce; základní školy; školské dokumenty; RVP ZV
Klíčová slova anglicky
literacy; types of literacy; reading comprehension; reading literacy; reading reception; primary schools; RVP ZV; literature; PIRLS
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 1. 2024 19:12, Mgr. et Mgr. Petra Fojtíková
V originále
Příspěvek se zabývá vývojem různého pojetí definic gramotnosti vzákladním vzdělávání. Stěžejní část příspěvku je věnována vymezení čtenářské aliterární gramotnosti vhodinách literární výchovy na druhém stupni základních škol. Téma příspěvku představuje teoretická východiska, která jsou součástí disertačního projektu autorky příspěvku zaměřeného na čtenářské dílny jako metody literární výchovy na 2. stupni základních škol.
Anglicky
The paper deals with the development of different definitions of literacy in basic education. The main part of the paper is devoted to the definition of literacy in the literary education at the second level of primary schools. The topic of the paper presents the theoretical foundations that are part of the author's dissertation project focused on reading workshops as a method of literary education at the second level of primary schools.
Návaznosti
MUNI/A/1331/2022, interní kód MU |
|