D 2023

Čtenářská a literární gramotnost v hodinách literární výchovy

FOJTÍKOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Čtenářská a literární gramotnost v hodinách literární výchovy

Název česky

Čtenářská a literární gramotnost v hodinách literární výchovy

Název anglicky

Reading and literacy in literary education classes

Autoři

FOJTÍKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, XV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, od s. 57-66, 10 s. 2023

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00132462

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0436-1

Klíčová slova česky

gramotnost; typy gramotnosti; porozumění textu; čtenářská gramotnost; čtenářská recepce; základní školy; školské dokumenty; RVP ZV

Klíčová slova anglicky

literacy; types of literacy; reading comprehension; reading literacy; reading reception; primary schools; RVP ZV; literature; PIRLS

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 1. 2024 19:12, Mgr. et Mgr. Petra Fojtíková

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá vývojem různého pojetí definic gramotnosti vzákladním vzdělávání. Stěžejní část příspěvku je věnována vymezení čtenářské aliterární gramotnosti vhodinách literární výchovy na druhém stupni základních škol. Téma příspěvku představuje teoretická východiska, která jsou součástí disertačního projektu autorky příspěvku zaměřeného na čtenářské dílny jako metody literární výchovy na 2. stupni základních škol.

Anglicky

The paper deals with the development of different definitions of literacy in basic education. The main part of the paper is devoted to the definition of literacy in the literary education at the second level of primary schools. The topic of the paper presents the theoretical foundations that are part of the author's dissertation project focused on reading workshops as a method of literary education at the second level of primary schools.

Návaznosti

MUNI/A/1331/2022, interní kód MU
Název: Jazyková a literární komunikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace VI.