FOJTÍKOVÁ, Petra. Čtenářská a literární gramotnost v hodinách literární výchovy. Online. In Ester Nováková, Ondřej Zabloudil Pechník. XV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. Brno: Masarykova univerzita, 2023, s. 57-66. ISBN 978-80-280-0436-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Čtenářská a literární gramotnost v hodinách literární výchovy
Název česky Čtenářská a literární gramotnost v hodinách literární výchovy
Název anglicky Reading and literacy in literary education classes
Autoři FOJTÍKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, XV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, od s. 57-66, 10 s. 2023.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW elektronický sborník online
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00132462
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0436-1
Klíčová slova česky gramotnost; typy gramotnosti; porozumění textu; čtenářská gramotnost; čtenářská recepce; základní školy; školské dokumenty; RVP ZV
Klíčová slova anglicky literacy; types of literacy; reading comprehension; reading literacy; reading reception; primary schools; RVP ZV; literature; PIRLS
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Fojtíková, učo 396693. Změněno: 6. 1. 2024 19:12.
Anotace
Příspěvek se zabývá vývojem různého pojetí definic gramotnosti vzákladním vzdělávání. Stěžejní část příspěvku je věnována vymezení čtenářské aliterární gramotnosti vhodinách literární výchovy na druhém stupni základních škol. Téma příspěvku představuje teoretická východiska, která jsou součástí disertačního projektu autorky příspěvku zaměřeného na čtenářské dílny jako metody literární výchovy na 2. stupni základních škol.
Anotace anglicky
The paper deals with the development of different definitions of literacy in basic education. The main part of the paper is devoted to the definition of literacy in the literary education at the second level of primary schools. The topic of the paper presents the theoretical foundations that are part of the author's dissertation project focused on reading workshops as a method of literary education at the second level of primary schools.
Návaznosti
MUNI/A/1331/2022, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace VI.
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:33