p 2023

Filmová hudba ve vzdělávání: Kde, jak a proč pracovat s filmovými soundtracky?

MUSIL, Ondřej

Základní údaje

Originální název

Filmová hudba ve vzdělávání: Kde, jak a proč pracovat s filmovými soundtracky?

Název anglicky

Film Music in Education: Where, How and Qhy to Work with Film Soundtracks?

Autoři

Vydání

Vzdělávací rozhledy, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

filmová hudba; vzdělávání; kompozice; analýza; audiovizuální produkce; webinář

Klíčová slova anglicky

film music; education; composition; analysis; audiovisual production; webinar
Změněno: 13. 12. 2023 15:47, Mgr. Ondřej Musil, Ph.D.

Anotace

V originále

Hudba ve filmu, seriálu, reklamě i počítačové hře má určité rysy, které jsou jmenovaným druhům audiovizuální produkce společné. Jedná se o zvláštní symbiózu obrazové a zvukové složky, o specifické funkce, jimiž se tato hudba řídí (oproti autonomní hudbě koncertní), a zejména o její velkou oblibu napříč generacemi. Poslední zmíněný rys je ostatně pro úspěch filmové hudby ve vzdělávání klíčový, byť ne stoprocentně nezbytný. Webinářem se pokusíme nahlédnout pod pomyslnou pokličku filmové hudby s jejími specifiky a možnostmi, které lze velmi úspěšně didaktizovat a do velké míry s jejich pomocí zatraktivnit výuku napříč vzdělávacími stupni. Otázky „Proč?“, „Kde?“ a „Jak?“ se webinářem proplétají jako základní ukazatelé/východiska pro úspěšné zavádění filmové hudby do vzdělávání.

Anglicky

Music in film, TV series, advertising and computer games has certain features that are common to the named types of audiovisual production. It is a special symbiosis of visual and sound components, the specific functions by which music is guided (compared to autonomous concert music), and especially its great popularity across generations. The last-mentioned feature is, after all, crucial for the success of film music in education, although not 100% necessary. With the webinar, we will try to look into the world of film music with its specifics and possibilities, which can be taught very successfully and, to a large extent, with their help make teaching attractive across educational levels. The questions "Why?", "Where?" and "How?" are woven throughout the webinar as basic indicators for the successful use of film music in the education.