MUSIL, Ondřej. Filmová hudba ve vzdělávání: Kde, jak a proč pracovat s filmovými soundtracky? In Vzdělávací rozhledy. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Filmová hudba ve vzdělávání: Kde, jak a proč pracovat s filmovými soundtracky?
Název anglicky Film Music in Education: Where, How and Qhy to Work with Film Soundtracks?
Autoři MUSIL, Ondřej.
Vydání Vzdělávací rozhledy, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky filmová hudba; vzdělávání; kompozice; analýza; audiovizuální produkce; webinář
Klíčová slova anglicky film music; education; composition; analysis; audiovisual production; webinar
Změnil Změnil: Mgr. Ondřej Musil, Ph.D., učo 357057. Změněno: 13. 12. 2023 15:47.
Anotace
Hudba ve filmu, seriálu, reklamě i počítačové hře má určité rysy, které jsou jmenovaným druhům audiovizuální produkce společné. Jedná se o zvláštní symbiózu obrazové a zvukové složky, o specifické funkce, jimiž se tato hudba řídí (oproti autonomní hudbě koncertní), a zejména o její velkou oblibu napříč generacemi. Poslední zmíněný rys je ostatně pro úspěch filmové hudby ve vzdělávání klíčový, byť ne stoprocentně nezbytný. Webinářem se pokusíme nahlédnout pod pomyslnou pokličku filmové hudby s jejími specifiky a možnostmi, které lze velmi úspěšně didaktizovat a do velké míry s jejich pomocí zatraktivnit výuku napříč vzdělávacími stupni. Otázky „Proč?“, „Kde?“ a „Jak?“ se webinářem proplétají jako základní ukazatelé/východiska pro úspěšné zavádění filmové hudby do vzdělávání.
Anotace anglicky
Music in film, TV series, advertising and computer games has certain features that are common to the named types of audiovisual production. It is a special symbiosis of visual and sound components, the specific functions by which music is guided (compared to autonomous concert music), and especially its great popularity across generations. The last-mentioned feature is, after all, crucial for the success of film music in education, although not 100% necessary. With the webinar, we will try to look into the world of film music with its specifics and possibilities, which can be taught very successfully and, to a large extent, with their help make teaching attractive across educational levels. The questions "Why?", "Where?" and "How?" are woven throughout the webinar as basic indicators for the successful use of film music in the education.
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 14:04