2010
2. místo v kategorii Rigorózní práce na Celostátní soutěž diplomových a bakalářských prací z didaktiky fyziky, Univerzita Hradec
VÁLEK, JanZákladní údaje
Originální název
2. místo v kategorii Rigorózní práce na Celostátní soutěž diplomových a bakalářských prací z didaktiky fyziky, Univerzita Hradec
Název česky
2. místo v kategorii Rigorózní práce na Celostátní soutěž diplomových a bakalářských prací z didaktiky fyziky, Univerzita Hradec
Název anglicky
2nd place in the Advanced Master's Thesis category at the National Competition of Dissertation, Advanced Master's thesis, Diploma and Bachelor Theses in Didactics of Physics, University of Hradec
Autoři
Vydání
2010
Nakladatel
Univerzita Hradec Králové
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Ocenění vědecké a umělecké činnosti
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
fyzikální modelování; web; sport; cyklistika; golfový míček; parašutismus
Klíčová slova anglicky
Physical model; cycling; golf ball; parachuting
Změněno: 3. 1. 2024 17:17, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
Předmětem rigorózní práce je vytvoření modelů fyzikálních jevů ve vybraných sportech. V úvodní části práce je podán základní pedagogický pohled na problematiku používání počítačů, počítačových programů a vybraných měřících zařízení ve výuce. V další kapitole jsou popsány použité funkce pro vytvoření požadovaných modelů. Hlavní částí práce je kapitola Fyzika ve sportu, která se zabývá teoretickým výkladem modelovaných jevů včetně početních příkladů. Tento je následně zapracován do zdrojového kódu modelů. Výstupem práce jsou obrázky s modelovanými jevy použitelné ve výuce na základních nebo středních školách.
Anglicky
The subject of the rigorous thesis is the creation of the models of the physical phenomena in selected sports. In the introductory part the basic pedagogical view on the problems with the use of computers, computer programs and selected measuring devices in education is given. The next chapter describes used functions for creation of required models. The main part of the thesis is the chapter called Physics in the sport which deals with the theoretical interpretation of the moulded phenomena including numerical examples. That is then incorporated into the model source code. The output of the thesis are pictures of moulded phenomena applicable in the teaching at primary or secondary schools.