o 2010

2. místo v kategorii Rigorózní práce na Celostátní soutěž diplomových a bakalářských prací z didaktiky fyziky, Univerzita Hradec

VÁLEK, Jan

Základní údaje

Originální název

2. místo v kategorii Rigorózní práce na Celostátní soutěž diplomových a bakalářských prací z didaktiky fyziky, Univerzita Hradec

Název česky

2. místo v kategorii Rigorózní práce na Celostátní soutěž diplomových a bakalářských prací z didaktiky fyziky, Univerzita Hradec

Název anglicky

2nd place in the Advanced Master's Thesis category at the National Competition of Dissertation, Advanced Master's thesis, Diploma and Bachelor Theses in Didactics of Physics, University of Hradec

Autoři

Vydání

2010

Nakladatel

Univerzita Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Ocenění vědecké a umělecké činnosti

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

fyzikální modelování; web; sport; cyklistika; golfový míček; parašutismus

Klíčová slova anglicky

Physical model; cycling; golf ball; parachuting
Změněno: 3. 1. 2024 17:17, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Anotace

V originále

Předmětem rigorózní práce je vytvoření modelů fyzikálních jevů ve vybraných sportech. V úvodní části práce je podán základní pedagogický pohled na problematiku používání počítačů, počítačových programů a vybraných měřících zařízení ve výuce. V další kapitole jsou popsány použité funkce pro vytvoření požadovaných modelů. Hlavní částí práce je kapitola Fyzika ve sportu, která se zabývá teoretickým výkladem modelovaných jevů včetně početních příkladů. Tento je následně zapracován do zdrojového kódu modelů. Výstupem práce jsou obrázky s modelovanými jevy použitelné ve výuce na základních nebo středních školách.

Anglicky

The subject of the rigorous thesis is the creation of the models of the physical phenomena in selected sports. In the introductory part the basic pedagogical view on the problems with the use of computers, computer programs and selected measuring devices in education is given. The next chapter describes used functions for creation of required models. The main part of the thesis is the chapter called Physics in the sport which deals with the theoretical interpretation of the moulded phenomena including numerical examples. That is then incorporated into the model source code. The output of the thesis are pictures of moulded phenomena applicable in the teaching at primary or secondary schools.