Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{2351779, author = {Kratochvílová, Jana and Svojanovský, Petr}, booktitle = {Proměny vzdělávání. Plzeň.}, keywords = {student teachers competence framework, self-assessment, professional development}, language = {cze}, title = {Sebehodnocení profesních kompetencí studentů učitelství: zkušenosti a výzvy}, url = {https://www.fpe.zcu.cz/cs/Faculty/promeny}, year = {2023} }
TY - CONF ID - 2351779 AU - Kratochvílová, Jana - Svojanovský, Petr PY - 2023 TI - Sebehodnocení profesních kompetencí studentů učitelství: zkušenosti a výzvy KW - student teachers competence framework, self-assessment, professional development UR - https://www.fpe.zcu.cz/cs/Faculty/promeny N2 - Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství (dále Standard) je nástrojem komplexního formativního sebehodnocení a hodnocení úrovně profesních kompetencí studenta učitelství (základní a střední školy), který je na PdF MU využíván v průběhu studia v rámci pregraduální profesní přípravy. Standard umožňuje studentům zorientovat se v nárocích na kvalitu výuky a monitorovat vlastní pokrok v průběhu pedagogických praxí a systematicky zlepšovat úroveň svých profesních kompetencí ve spolupráci s provázejícími učiteli. Sebehodnocení studentů s pomocí Standardu je důležitou součástí praxí, které studenti realizují v navazujícím magisterském studiu typicky na 2. st. ZŠ v průběhu tří za sebou jdoucích semestrů. Data za sebehodnocení nám umožňují nahlédnout na profesní růst studentů i dílčí kritéria sebehodnocení. Cílem příspěvku je popsat, a) kterým profesním kompetencím Standardu studenti v průběhu praxí ne/věnují zvýšenou pozornost, b) v kterých kompetencích dosahují největšího/nejmenšího pokroku a c) diskutovat limity sebehodnocení studentů i použití nástroje v praxi. ER -
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Petr SVOJANOVSKÝ. Sebehodnocení profesních kompetencí studentů učitelství: zkušenosti a výzvy. In \textit{Proměny vzdělávání. Plzeň.}. 2023.
|