Kompetence vychovatele k intervenci užívání návykových látek v institucionální výchově – východiska ...
NEJEZCHLEBOVÁ, Monika. Kompetence vychovatele k intervenci užívání návykových látek v institucionální výchově – východiska pro tvorbu metodického manuálu. In XVII. ročník konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika - Práce s jinakostí v českém vzdělávacím systému. 2023. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Kompetence vychovatele k intervenci užívání návykových látek v institucionální výchově – východiska pro tvorbu metodického manuálu |
Název česky | Kompetence vychovatele k intervenci užívání návykových látek v institucionální výchově – východiska pro tvorbu metodického manuálu |
Název anglicky | Educator's Competence for Intervention in Substance Abuse in Institutional Education – Basis for the Creation of the Methodological Manual. |
Autoři | NEJEZCHLEBOVÁ, Monika. |
Vydání | XVII. ročník konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika - Práce s jinakostí v českém vzdělávacím systému, 2023. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Klíčová slova česky | kompetence; návykové látky; intervence; reflexe zkušeností; vychovatel |
Klíčová slova anglicky | competence; addictive substances; intervention; reflection of experience; educator |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. et Mgr. Monika Nejezchlebová, učo 448010. Změněno: 31. 1. 2024 13:23. |
Anotace česky |
---|
Dizertační práce se zaměřuje na analýzu možností intervence při užívání návykových látek v institucionální výchově. Předpokládaný příspěvek specifikuje kvalitativní část výzkumného šetření, která si klade za cíl prostřednictvím semistrukturovaných rozhovorů zmapovat kompetence vychovatelů k řešení užívání návykových látek. Tyto kompetence zahrnují orientaci v adiktologické teorii, vlastní reflexi zkušeností a kompetencí, analýzu dobré praxe, aktuálně užívané postupy intervence, legislativní oporu a vnímání svých potřeb v souvislosti s nastavením intervence. Konferenční příspěvek předkládá teoretický východiska pro výzkum, metodologii výzkumného šetření a prezentuje výsledky výzkumu. Výsledky výzkumu jsou východiskem pro tvorbu metodického manuálu pro vychovatele v institucionální výchově. |
Anotace anglicky |
---|
The dissertation focuses on the analysis of the possibilities of intervention in the use of addictive substances in institutional education. The expected contribution specifies the qualitative part of the research, which aims to map the competencies of educators to deal with the use of addictive substances through semi-structured interviews. These competencies include orientation in addiction theory, self-reflection of experience and competencies, analysis of good practice, currently used intervention procedures, legislative support and perception of one's needs in connection with setting up an intervention. The conference contribution presents the theoretical starting point for the research, the methodology of the research investigation, while presenting the final research results. The research results serve as a basis for the creation of a methodological manual for educators in institutional education. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1347/2022, interní kód MU | Název: Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním |
Investor: Masarykova univerzita, Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním | |
MUNI/B/1294/2022, interní kód MU | Název: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání |
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 03:11