NEJEZCHLEBOVÁ, Monika. Kompetence vychovatele k intervenci užívání návykových látek v institucionální výchově – východiska pro tvorbu metodického manuálu. In XVII. ročník konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika - Práce s jinakostí v českém vzdělávacím systému. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kompetence vychovatele k intervenci užívání návykových látek v institucionální výchově – východiska pro tvorbu metodického manuálu
Název česky Kompetence vychovatele k intervenci užívání návykových látek v institucionální výchově – východiska pro tvorbu metodického manuálu
Název anglicky Educator's Competence for Intervention in Substance Abuse in Institutional Education – Basis for the Creation of the Methodological Manual.
Autoři NEJEZCHLEBOVÁ, Monika.
Vydání XVII. ročník konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika - Práce s jinakostí v českém vzdělávacím systému, 2023.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky kompetence; návykové látky; intervence; reflexe zkušeností; vychovatel
Klíčová slova anglicky competence; addictive substances; intervention; reflection of experience; educator
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Monika Nejezchlebová, učo 448010. Změněno: 31. 1. 2024 13:23.
Anotace česky
Dizertační práce se zaměřuje na analýzu možností intervence při užívání návykových látek v institucionální výchově. Předpokládaný příspěvek specifikuje kvalitativní část výzkumného šetření, která si klade za cíl prostřednictvím semistrukturovaných rozhovorů zmapovat kompetence vychovatelů k řešení užívání návykových látek. Tyto kompetence zahrnují orientaci v adiktologické teorii, vlastní reflexi zkušeností a kompetencí, analýzu dobré praxe, aktuálně užívané postupy intervence, legislativní oporu a vnímání svých potřeb v souvislosti s nastavením intervence. Konferenční příspěvek předkládá teoretický východiska pro výzkum, metodologii výzkumného šetření a prezentuje výsledky výzkumu. Výsledky výzkumu jsou východiskem pro tvorbu metodického manuálu pro vychovatele v institucionální výchově.
Anotace anglicky
The dissertation focuses on the analysis of the possibilities of intervention in the use of addictive substances in institutional education. The expected contribution specifies the qualitative part of the research, which aims to map the competencies of educators to deal with the use of addictive substances through semi-structured interviews. These competencies include orientation in addiction theory, self-reflection of experience and competencies, analysis of good practice, currently used intervention procedures, legislative support and perception of one's needs in connection with setting up an intervention. The conference contribution presents the theoretical starting point for the research, the methodology of the research investigation, while presenting the final research results. The research results serve as a basis for the creation of a methodological manual for educators in institutional education.
Návaznosti
MUNI/A/1347/2022, interní kód MUNázev: Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
Investor: Masarykova univerzita, Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
MUNI/B/1294/2022, interní kód MUNázev: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 03:11