KACHLÍK, Petr. Risks of the pedagogical process and their prevention. In In JENEVA, S.V., PROCHOROVA, S.P., DVOREČENCEVA, A.S. (Eds.). International scientific and practical conference “STRATEGIC ORIENTATIONS OF EDUCATION AND REHABILITATION IN THE CONDITIONS OF MARTIAL LAW AND POST-WAR TIMES: PROBLEMS, SOLUTIONS, PROSPECTS”, pp. 78-79. 1st Ed. Zaporizhzhia: Department of Education and Science of Zaporizhzhia Regional State Administration. 2023. ISBN 978-617-7929-11-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Risks of the pedagogical process and their prevention
Název česky Rizika pedagogického procesu a jejich prevence
Autoři KACHLÍK, Petr.
Vydání In JENEVA, S.V., PROCHOROVA, S.P., DVOREČENCEVA, A.S. (Eds.). International scientific and practical conference “STRATEGIC ORIENTATIONS OF EDUCATION AND REHABILITATION IN THE CONDITIONS OF MARTIAL LAW AND POST-WAR TIMES: PROBLEMS, SOLUTIONS, PROSPECTS”, pp. 78-79. 1st Ed. Zaporizhzhia: Department of Education and Science of Zaporizhzhia Regional State Administration, 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Ukrajina
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-617-7929-11-5
Klíčová slova česky chování; infekce; nedostatek pohybu; prevence; přetěžování; rizikový faktor; škola; zdraví; žák
Klíčová slova anglicky behavior; infection; lack of movement; prevention; overwork; risk factor; school; health; pupil
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 27. 12. 2023 12:49.
Anotace
The contribution is focused on the issue of pedagogical process' risk factors and possible preventive measures. The most important ones include the risk of infection transmission, lack of movement and overwork of pupils. Among other items, it is necessary to mention the risk of developing addictive behavior, stress maladaptation, unhealthy diet, inappropriate drinking regime and possible allergy of pupils. Primary prevention should focus on building and strengthening basic hygiene habits, a suitable microclimate in classrooms, the creation and fixation of desirable patterns of behavior supporting a healthy lifestyle, awareness of forms of addictive behavior and training in appropriate defense and rejection strategies. Intensive communication between the school and the family, the counseling system and other experts is also necessary. In the case of secondary prevention, it involves the early detection and solution of pupils at risk, the preparation and cooperation of experts working in a team that solves problems for the well-being of the child.
Anotace česky
Příspěvek je zaměřen na problematiku rizikových faktorů pedagogického procesu a možná preventivní opatření. K nejvýznamnějším patří riziko přenosu infekce, nedostatek pohybu a přetěžování žáků. Z dalších položek je třeba zmínit riziko vzniku závislostního chování, stresovou maladaptaci, nezdravý způsob výživy, nevhodný pitný režim a možnou alergizaci žáků. Primární prevenci je třeba zaměřit na vybudování a posilování základních hygienických návyků, vhodné mikroklima ve třídách, vytvoření a fixaci žádoucích vzorců chování podporujících zdravý životní styl, informovanost o formách závislostního chování a nácvik vhodných strategií obrany a odmítání. Je rovněž potřebná intenzivní komunikace školy s rodinou, poradenským systémem a dalšími odborníky. V případě sekundární prevence jde o včasnou detekci a řešení žáků v riziku, o přípravu a spolupráci odborníků pracujících v týmu, který řeší problémy k dobru dítěte.
Návaznosti
MUNI/A/1347/2022, interní kód MUNázev: Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
Investor: Masarykova univerzita, Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
VytisknoutZobrazeno: 20. 8. 2024 01:34