ŘÁNKOVÁ, Terezie. Muzeum škole – škola muzeu: Participace místních studentů na edukačních programech. In Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci VII. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Muzeum škole – škola muzeu: Participace místních studentů na edukačních programech
Název anglicky Museum to school - school to museum: Participation of local students in educational programs
Autoři ŘÁNKOVÁ, Terezie.
Vydání Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci VII. 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50404 Antropology, ethnology
Stát vydavatele Dánsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky interpretace kulturního dědictví; muzejní edukace; muzejní pedagogika; muzeum; regionální muzeum; místní komunita; regionální kultura; regionální identita
Klíčová slova anglicky interpretation of cultural heritage; museum education; museum pedagogy; museum; regional museum; local community; regional culture; regional identity
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Eva Chovancová, učo 112294. Změněno: 6. 2. 2024 10:35.
Anotace
Jak lze navázat spolupráci s místními školami? Při jakých příležitostech se lze začít společně podílet na programu muzea? Příspěvek představí příklad z praxe Městského muzea v Kloboukách u Brna, kde už druhým rokem pravidelně spolupracují s třídou místního víceletého gymnázia. Kromě představení konkrétních ukázek a inspirace ze zdařilé spolupráce se příspěvek bude snažit poukázat na možnosti vzájemného obohacení mezi oběma institucemi. Co přináší muzeum škole a co přináší škola muzeu? Mohou být tyto aktivity hodnotným přínosem i pro celou místní komunitu?
Anotace anglicky
How can we establish cooperation with local schools? On what occasions can we start to participate together in the museum program? The paper will present an example from the work of the Městské Muzeum in Klobouky u Brna, where they have been regularly cooperating with a class of the local high school for the second year. In addition to presenting concrete examples and inspiration from successful cooperation, the paper will highlight the possibilities of mutual enrichment between the two institutions. What does the museum bring to the school, and what does the school contribute to the museum? Can these activities be of value to the local community as a whole?
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 12:24