POKOJNÁ, Hana. MEDICAL ART AND THE PANDEMIC FROM IDENTIFYING THE ‘BIG BAD’ TO ADVANCEMENTS IN MEDICAL EDUCATION. Online. In Alexander Pfeiffer, Nandhita Krishna, Natalie Denk, Thomas Wernbacher. MEDIA, ARTS AND DESIGN (MAD) ANTHOLOGY II: MAD Pandemic: Stories of Change and Continuity during the COVID-19 Crisis. tredition GmbH, Halenreie 40-44, 22359 H: University of Krems Press., 2023, s. 63-80. ISBN 978-3-903470-10-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.48341/hx6g-pw64.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název MEDICAL ART AND THE PANDEMIC FROM IDENTIFYING THE ‘BIG BAD’ TO ADVANCEMENTS IN MEDICAL EDUCATION
Autoři POKOJNÁ, Hana (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání tredition GmbH, Halenreie 40-44, 22359 H, MEDIA, ARTS AND DESIGN (MAD) ANTHOLOGY II: MAD Pandemic: Stories of Change and Continuity during the COVID-19 Crisis, od s. 63-80, 18 s. 2023.
Nakladatel University of Krems Press.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/23:00132681
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-903470-10-1
Doi http://dx.doi.org/10.48341/hx6g-pw64
Klíčová slova anglicky biomedical education;medical visualization;education and pandemic;medical art;science communication
Změnil Změnila: Hana Pokojná, MSc, učo 517694. Změněno: 15. 2. 2024 16:32.
Anotace
The global COVID-19 pandemic has prevented people from continuing their normal lives, which impacted the way we communicate and learn. Medical visualization and art were omnipresent during the pandemic and started with giving face to the common problem, the virus. Advice on preventative measures and symptoms in public spaces often utilized infographics. People used medicine-inspired images to express their situation. The next stage that visualization aided with was bringing training to people’s homes as the second next best thing to get an adequate education. The need to continue education and training of experts in the medical field was continued, thanks to the upheaval of new ways of learning anatomy through digital media. These went beyond textbooks, and included new medical animations, interactive applications, and the use of immersive realities. The testament of their success is continuation of their use as a compliment to hands-on approach in education as part of the curriculum even once the restrictions were curbed. This paper focuses on how different types of medical visualization, that combine art and technology, helped people identify, communicate, cope, and learn during the pandemic and beyond.
Návaznosti
MUNI/A/1339/2022, interní kód MUNázev: Rozvoj technik pro zpracování dat pro podporu vyhledávání, analýz a vizualizací rozsáhlých datových souborů s využitím umělé inteligence
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj technik pro zpracování dat pro podporu vyhledávání, analýz a vizualizací rozsáhlých datových souborů s využitím umělé inteligence
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 12:20