k 2023

Budování kompetencí pedagogických pracovníků běžných základních škol, kteří učí žáka se sluchovým postižením

ŠTIBRÁNYIOVÁ, Marína

Základní údaje

Originální název

Budování kompetencí pedagogických pracovníků běžných základních škol, kteří učí žáka se sluchovým postižením

Vydání

XVII. ročník konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika - Práce s jinakostí v českém vzdělávacím systému, 2023

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova česky

inkluze, dítě se sluchovým postižením, kompetence, pedagogický pracovník, komunikační strategie

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 2. 2024 15:20, Mgr. Marína Štibrányiová

Anotace

V originále

Tříletý akční výzkum mapuje rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků a jejich potřeb ve vztahu k vytváření informačně a komunikačně přístupného prostředí školní třídy, ve které je vzděláván i žák se sluchovým postižením. Kompetence pedagogů se od "nadstandardních" potřeb proměnily k nutnosti adaptace základních didaktických přístupů.

Návaznosti

MUNI/A/1347/2022, interní kód MU
Název: Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
Investor: Masarykova univerzita, Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
MUNI/B/1294/2022, interní kód MU
Název: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání