Detailed Information on Publication Record
2023
Podpora pracovní schopnosti jako jedna z možných cest udržitelnosti učitele
HARVÁNKOVÁ, KláraBasic information
Original name
Podpora pracovní schopnosti jako jedna z možných cest udržitelnosti učitele
Name (in English)
Promoting work ability as one of the possible ways for teacher’s sustainability
Authors
Edition
2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7509-933-4
Keywords (in Czech)
pracovní schopnost; age management; učitel
Keywords in English
work ability; age management; teacher
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 2/1/2024 16:09, Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
V originále
Stárnutí populace učitelů středních škol se může negativně projevit ve vyšší pracovní absenci nebo v celkovém nedostatku učitelů ve školách. Uvedené problémy mohou být zapříčiněny nejen individuálními faktory (snížená pracovní schopnost), ale rovněž faktory souvisejícími s vykonávanou prací (charakteristiky vykonávaného zaměstnání, pracovní podmínky) (Hlaďo et al., 2020)
In English
The paper summarizes the main results of a dissertation on the work ability of upper – secondary school teachers. The dissertation thesis aims to comprehensively analyse and describe the subjectively perceived work ability of upper-secondary school teachers. The current age structure of teachers indicates several problems in higher secondary education that can occure in the future. The ageing of the teachers may be linked with higher absenteeism or a general shortage of teachers in schools. These problems may be caused not only by individual factors (reduced working ability) but also by factors related to the work performed (characteristics of the job performed, working conditions) (Hlaďo et al., 2020)
Links
GA23-05312S, research and development project |
|