2023
Kondice a kognice; Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU
MUSILOVÁ, MartinaZákladní údaje
Originální název
Kondice a kognice; Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU
Název česky
Kondice a kognice; Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU
Název anglicky
Condition and cognition; The Institute for Research into and Study of Authorial Acting
Autoři
Vydání
2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání konference
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Ivan Vyskočil; psychosomatické disciplíny; dialogické jednání s vnitřním partnerem; kognice; kondice; mohoucnosti
Klíčová slova anglicky
Ivan Vyskočil; psychosomatic disciplines; Dialogical Acting with the Inner partner; cognition; subtle skills
Změněno: 25. 2. 2024 23:43, doc. MgA. David Drozd, Ph.D.
V originále
Ústředním tématem konference je nabývání psychosomatické kondice pro tvořivou komunikaci v perspektivě kognitivních věd. V umění, stejně jako v pedagogice a jiných humanitních oborech jsou nejpodstatnějšími mohoucnostmi ty, které mají povahu kondice a které nelze kumulovat a konzervovat. Zásadní otázkou proto je, jak dochází k probouzení, nabývání, rozvíjení, zpřesňování či naopak ztrácení určité psychosomatické kondice. S tím souvisí i problematika tělové paměti, zaměření a udržení pozornosti, uvolnění a soustředění, vnímání a sebevnímání. Téma konference se otevírá i otázkám reflexe a sebereflexe studentů i pedagogů, zvědomování, verbalizace a verifikace zkušenosti získané v procesu studia. Významným tématem je tak užívání konceptuálních metafor pedagogy i studenty v edukačním procesu.
Anglicky
The central theme of the conference is the acquisition of psychosomatic condition for creative communication in the perspective of cognitive sciences. In the arts, as well as in pedagogy and other humanities, the most essential capacities are those that are in the nature of conditioning and cannot be accumulated or conserved. The fundamental question is therefore how a certain psychosomatic condition is awakened, acquired, developed, refined or, on the contrary, lost. Related to this are the issues of body memory, focusing and maintaining attention, relaxation and concentration, perception and self-perception. The theme of the conference also opens up to the issues of reflection and self-reflection of students and teachers, the objectification, verbalization and verification of the experience gained in the process of study. Thus, an important theme is the use of conceptual metaphors by educators and students in the educational process.