Adaptace výuky hudební výchovy na základní škole pro žactvo se zrakovým postižením
LEVÍČEK, Dominik. Adaptace výuky hudební výchovy na základní škole pro žactvo se zrakovým postižením. In XVII. ročník konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika - Práce s jinakostí v českém vzdělávacím systému. 2023. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Adaptace výuky hudební výchovy na základní škole pro žactvo se zrakovým postižením |
Název anglicky | Adaptation of Music Education Teaching at Elementary School for Students with Visual Impairments |
Autoři | LEVÍČEK, Dominik. |
Vydání | XVII. ročník konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika - Práce s jinakostí v českém vzdělávacím systému, 2023. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | hudební výchova; inkluze; očekávané výstupy; výuka; zrakové postižení. |
Klíčová slova anglicky | Music Education; Inclusion; Expected Outcomes; Teaching; Visual Impairment. |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: Mgr. Bc. Dominik Levíček, učo 433040. Změněno: 3. 1. 2024 00:27. |
Anotace |
---|
Příspěvek představuje design plánovaného výzkumu v oblasti přizpůsobování výuky hudební výchovy pro žactvo se zrakovým postižením na základních školách. Zaměřuje se především na adaptaci výuky pro tyto žáky v kontextu naplňování očekávaných výstupů stanovených rámcovým vzdělávacím programem. Hlavními aspekty jsou: multisenzoriální zpřístupnění učiva, využívání asistivních technologií, výuka pohybových a tanečních dovedností a hudební teorie včetně hudebních grafických zápisů a notového zápisu v podobě Braillského kódu. V příspěvku je představen postup výzkumu v podobě pozorování učitelek a učitelů hudební výchovy na ZŠ ve třídách se začleněnými žáky či žákyněmi se zrakovým postižením. |
Anotace anglicky |
---|
The contribution outlines the design of planned research in the field of adapting music education for students with visual impairments in primary schools. It primarily focuses on adapting education for these students in the context of meeting expected outcomes outlined by the czech educational framework. Key aspects include multisensory access to the curriculum, utilization of assistive technologies, teaching movement and dance skills, as well as music theory, including music notation and Braille musical notation. The contribution introduces the research procedure through the observation of music teachers in elementary school classes with integrated students with visual impairments. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/B/1294/2022, interní kód MU | Název: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání |
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:26