STADLEROVÁ, Hana a Pavla NOVOTNÁ. Podpora důvěry ve vlastní tvůrčí potenciál jako důležitá součást profesní přípravy učitelů výtvarné výchovy v preprimárním a primárním vzdělávání. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo KU, 2023, roč. 22, č. 2, s. 127-138. ISSN 1336-2232. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.54937/ssf.2023.22.2.127-137.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora důvěry ve vlastní tvůrčí potenciál jako důležitá součást profesní přípravy učitelů výtvarné výchovy v preprimárním a primárním vzdělávání
Název anglicky Supporting Confidence in One's Own Creative Potential as an Important Part of the Professional Training of Art Teachers in the Pre-primary and Primary Education
Autoři STADLEROVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavla NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Ružomberok, VERBUM – vydavateľstvo KU, 2023, 1336-2232.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00132736
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2023.22.2.127-137
Klíčová slova anglicky Pre-primary and primary art education; Teaching quality; Teacher's creative potential; Teaching methods; Professional training.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D., učo 26587. Změněno: 31. 1. 2024 12:48.
Anotace
Příspěvek interpretuje závěry vybraného výzkumu zaměřeného na kvalitu výtvarné výchovy a poukazuje na možnosti, jak lze tyto poznatky zpětně využít v pregraduální přípravě budoucích učitelů mateřských a základních škol. Text také pojednává o negativních jevech vyskytujících se v praxi výtvarné výchovy, upozorňuje především na reprodukci a napodobování formálních výstupů výtvarné činnosti. Jako funkční alternativu nabízí aktivační metody. Jejich propagace se snoubí s podporou důvěry v pedagogický potenciál a tvůrčí zkušenosti učitele.
Anotace anglicky
The paper interprets the conclusions of selected research focused on the quality of Art Education and points out the possibilities of how these findings can be used retrospectively in the undergraduate training of future kindergarten and primary school teachers. The text also discusses the negative phenomena occurring in the practice of Art Education, drawing attention mainly to the reproduction and imitation of formal outputs of art activities. It offers activated methods as a functional alternative. Their promotion combines with the support of confidence in the teacher's pedagogical potential and creative experience.
Návaznosti
MUNI/A/1340/2022, interní kód MUNázev: Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.
Investor: Masarykova univerzita, Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 04:46