k 2023

Mobile Phones and Animation in Art Education

KŘÍŽ, Šimon

Základní údaje

Originální název

Mobile Phones and Animation in Art Education

Název česky

Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy

Autoři

Vydání

InSEA WOLD CONGRESS 2023, 2023

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

mobilní telefony, animace, výtvarná výchova, klasické techniky, digitální technologie

Klíčová slova anglicky

mobile phones, animation, art education, classical techniques, digital technologies
Změněno: 6. 2. 2024 11:00, Mgr. Šimon Kříž, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper deals with the use of mobile phones in the teaching of art education. Mobile phones are a reliable means of simply and effectively implementing digital technologies in teaching. A good example of a significant increase in digital literacy with the help of classical art techniques is the use of a mobile phone in animation, which emphasizes the originality of artistic and authorial processing, giving creators a rich range of possibilities for combinations between techniques and experiments across surface, spatial and digital creation. The mentioned combination is beneficial not only for creators but also for educators, for whom the use of mobile phones brings an advantage compared to laptops and desktop computers, with its reliability and speed. Examples include workshops from summer 2022, which focused on spatial creation and animation aimed at students and the other on collage with animation aimed at art teachers.

Česky

Článek se zabývá využitím mobilních telefonů ve výuce výtvarné výchovy. Mobilní telefony jsou spolehlivým prostředkem, jak jednoduše a efektivně implementovat digitální technologie do výuky. Dobrým příkladem výrazného zvýšení digitální gramotnosti pomocí klasických výtvarných technik je využití mobilního telefonu v animaci, která klade důraz na originalitu výtvarného a autorského zpracování a dává tvůrcům bohaté možnosti kombinací mezi technikami a experimentů napříč plošnou, prostorovou a digitální tvorbou. Uvedená kombinace je výhodná nejen pro tvůrce, ale i pro pedagogy, kterým využití mobilních telefonů přináší oproti notebookům a stolním počítačům výhodu v jejich spolehlivosti a rychlosti. Příkladem mohou být workshopy z léta 2022, který byl zaměřen na prostorovou tvorbu a animaci určenou studentům a druhý na koláž s animací určený učitelům výtvarné výchovy.

Návaznosti

MUNI/A/1340/2022, interní kód MU
Název: Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.
Investor: Masarykova univerzita, Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.