p 2023

Let them all talk! Could productive and collective classroom dialogue work as a tool for enhancing the achievement of all students?

ŠEĎOVÁ, Klára

Základní údaje

Originální název

Let them all talk! Could productive and collective classroom dialogue work as a tool for enhancing the achievement of all students?

Vydání

Vyžádaná přednáška na Friedrich-Schiller Universität Jena, 2023

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

classroom dialogue; student participation; student achievement
Změněno: 4. 1. 2024 16:05, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.

Anotace

V originále

The lecture summarizes the research activities of Klára Šeďová's team, which are focused on how students' participation patterns are formed and how these patterns can be positively influenced. In other words, What is behind the fact that some students speak up in class and others do not? Can a teacher help silent students to engage productively in classroom dialogue? Can their learning outcomes be improved in this way?

Návaznosti

GA21-16021S, projekt VaV
Název: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Akronym: CoDiTe)
Investor: Grantová agentura ČR, Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie
LX22NPO5101, projekt VaV
Název: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik (Akronym: SYRI)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik, 5.1 EXCELES