ŠEĎOVÁ, Klára. Let them all talk! Could productive and collective classroom dialogue work as a tool for enhancing the achievement of all students? In Vyžádaná přednáška na Friedrich-Schiller Universität Jena. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Let them all talk! Could productive and collective classroom dialogue work as a tool for enhancing the achievement of all students?
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára.
Vydání Vyžádaná přednáška na Friedrich-Schiller Universität Jena, 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky classroom dialogue; student participation; student achievement
Změnil Změnila: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Změněno: 4. 1. 2024 16:05.
Anotace
The lecture summarizes the research activities of Klára Šeďová's team, which are focused on how students' participation patterns are formed and how these patterns can be positively influenced. In other words, What is behind the fact that some students speak up in class and others do not? Can a teacher help silent students to engage productively in classroom dialogue? Can their learning outcomes be improved in this way?
Návaznosti
GA21-16021S, projekt VaVNázev: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Akronym: CoDiTe)
Investor: Grantová agentura ČR, Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie
LX22NPO5101, projekt VaVNázev: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik (Akronym: SYRI)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik, 5.1 EXCELES
VytisknoutZobrazeno: 3. 9. 2024 07:26