KŘÍŽ, Šimon. Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy. In Doktorandská konference studentů pedagogické fakulty MU. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy
Název česky Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy
Název anglicky Mobile phones and animation in Art Education
Autoři KŘÍŽ, Šimon.
Vydání Doktorandská konference studentů pedagogické fakulty MU, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na program konference
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky mobilní telefony, animace, výtvarná výchova, klasické techniky, digitální technologie
Klíčová slova anglicky mobile phones, animation, art education, classical techniques, digital technologies
Změnil Změnil: Mgr. Šimon Kříž, Ph.D., učo 411382. Změněno: 4. 1. 2024 19:11.
Anotace
Příspěvek se zabývá využitím mobilních telefonů ve výuce výtvarné výchovy. Mobilní telefony jsou spolehlivým prostředkem, jak jednoduše a efektivně implementovat digitální technologie do výuky. Dobrým příkladem výrazného zvýšení digitální gramotnosti pomocí klasických výtvarných technik je využití mobilního telefonu v animaci, která klade důraz na originalitu výtvarného a autorského zpracování a dává tvůrcům bohaté možnosti kombinací mezi technikami a experimentů napříč plošnou, prostorovou a digitální tvorbou. Uvedená kombinace je výhodná nejen pro tvůrce, ale i pro pedagogy, kterým využití mobilních telefonů přináší oproti notebookům a stolním počítačům výhodu v jejich spolehlivosti a rychlosti. Příkladem mohou být workshopy z léta 2022, který byl zaměřen na prostorovou tvorbu a animaci určenou studentům a druhý na koláž s animací určený učitelům výtvarné výchovy.
Anotace anglicky
The paper deals with the use of mobile phones in the teaching of art education. Mobile phones are a reliable means of simply and effectively implementing digital technologies in teaching. A good example of a significant increase in digital literacy with the help of classical art techniques is the use of a mobile phone in animation, which emphasizes the originality of artistic and authorial processing, giving creators a rich range of possibilities for combinations between techniques and experiments across surface, spatial and digital creation. The mentioned combination is beneficial not only for creators but also for educators, for whom the use of mobile phones brings an advantage compared to laptops and desktop computers, with its reliability and speed. Examples include workshops from summer 2022, which focused on spatial creation and animation aimed at students and the other on collage with animation aimed at art teachers.
Návaznosti
MUNI/A/1454/2021, interní kód MUNázev: Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
Investor: Masarykova univerzita, Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 00:26