MAJCÍK, Martin a Tereza VENGŘINOVÁ. Opakovaný neúspěch u maturity jako slepé místo na mapě vzdělávací politiky: Vybrané individuální a sociální aspekty ovlivňující snahu o dosažení maturity. In Konference ČAPV, Ústí nad Labem, 5. - 7. září 2023. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Opakovaný neúspěch u maturity jako slepé místo na mapě vzdělávací politiky: Vybrané individuální a sociální aspekty ovlivňující snahu o dosažení maturity
Název anglicky Repeated failure at exit exam as blind spot on the educatioanl policy map: Selected individual and social aspects relate to achievement of matura
Autoři MAJCÍK, Martin a Tereza VENGŘINOVÁ.
Vydání Konference ČAPV, Ústí nad Labem, 5. - 7. září 2023, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky maturitní zkouška; neúspěch; seberegulace
Klíčová slova anglicky Maturita exam; failure; self-regulated learning
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Změněno: 26. 3. 2024 13:48.
Anotace
Problematice maturitní zkoušky je v rámci dokumentů vzdělávací politiky věnována značná pozornost (Strategie vzdělávání, 2020, Dlouhodobý záměr, 2019). Opomíjen je ovšem trend, jež dokazují data (Cermat, 2022), že neúspěch u řádného termínu maturity zpravidla generuje selhání také u dalších pokusů, což může vést až k nedokončení středního vzdělání. Příspěvek si tak klade za cíl představit individuální a sociální aspekty, které ovlivňují a proměňují přístup jedince v celém procesu získávání maturitní zkoušky.
Anotace anglicky
Many strategic documents, for example, Strategy for the Education 2030+, pay attention to the issue of Matura as an exit exam. However, the data shows a neglected trend (Cermat, 2022) that a student’s failure at the Matura exam leads to another failure at other attempts. This trend relates to leaving secondary education. The contribution aims to present individual and social aspects that influence and transform an individual’s approach to passing the exam in the entire process.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016377, interní kód MUNázev: Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek (Akronym: DRAMA)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 8. 2024 11:22