KOKH, Mariia. Contouring the Essence of Nothingness in Beckett's Texts for Nothing. In Machala, Lubomír; Korhoňová, Jitka. Studentská literárněvědná konference 2022 : Sborník vybraných příspěvků ze Studentské literárněvědné konference konané na FF UP v Olomouci ve dnech 4.–5. 5. 2022. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2023, s. 93-98. ISBN 978-80-244-6316-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Contouring the Essence of Nothingness in Beckett's Texts for Nothing
Autoři KOKH, Mariia (804 Ukrajina, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Olomouc, Studentská literárněvědná konference 2022 : Sborník vybraných příspěvků ze Studentské literárněvědné konference konané na FF UP v Olomouci ve dnech 4.–5. 5. 2022. od s. 93-98, 6 s. 2023.
Nakladatel Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00132806
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-244-6316-2
Klíčová slova anglicky Nothingness; texts; context; meaninglessness; expression; Samuel Beckett
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavla Martinková, učo 361548. Změněno: 28. 2. 2024 08:03.
Anotace
On the international literary scene Samuel Beckett has, to a considerable degree, established himself as a connoisseur of nothingness. Although this fact manifests itself primarily through his dramas, even a cursory glance at Beckett’s prose works would enable the reader to uncover mentioned problem in an unapologetically explicit context. This work is devoted to the outlining of the essence of nothingness in Samuel Beckett’s collection Texts for Nothing. Basing on the series of thirteen texts, it analyzes the core of the named concept not only from the semantical and contextual viewpoint, but also linguistically. The language is being put under scrutiny both in terms of the narrator’s language competence and, generally, as a phenomenon and namely as the contour for delineating the essence of the notion as abstract as “nothing” – if not innately given, then obtained in the process of interpretation. The analysis also takes into the account such problematic aspects as the assumed, inherently impossible expression of nothingness and the failure of verbalization brought about by such process.
Návaznosti
MUNI/A/1054/2022, interní kód MUNázev: Paradigms, strategies and developments - Anglophone literary and cultural studies III
Investor: Masarykova univerzita, Paradigms, strategies and developments - Anglophone literary and cultural studies III
VytisknoutZobrazeno: 9. 7. 2024 11:47