ATCHESON, Hana. Formulaic language in vocational written discourse: learner corpus analysis. In 2023 BCLSE: 10th BRNO CONFERENCE ON LINGUISTICS STUDIES IN ENGLISH. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Formulaic language in vocational written discourse: learner corpus analysis
Název česky Ustálená slovní spojení v odborném psaném diskurzu: analýza žákovského korpusu
Autoři ATCHESON, Hana.
Vydání 2023 BCLSE: 10th BRNO CONFERENCE ON LINGUISTICS STUDIES IN ENGLISH, 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky akademické psaní; ustálená slovní spojení; rétorické funkce; žákovský korpus
Klíčová slova anglicky academic writing; lexical bundles; rhetoric functions; learner corpus
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 14. 2. 2024 11:46.
Anotace
The aim of the research is to find what lexical bundles and their rhetoric functions are used in students’ essays. Subsequently, what the doctoral students´ objective needs are for a development of their communicative skills in English language in writing academic vocational texts. The scope of the study is determined by two corpora. A sub-corpus of argumentative essays by native speakers in British Academic Written English Corpus (BAWE) is compared with a learner corpus of argumentative essays written by doctoral students in the disciplines of product/industrial design, audio-visual studies and photography. Frequency of use and the three types of rhetoric functions in four-word bundles are analysed and compared across the two corpora. The research findings partially confirm the results obtained from previous work in written corpora of academic writing across disciplines and in learners´ writing which was carried out by Flowerdew (1998, 2004, 2014, 2015), Henry & Rosenberry (2001), Hyland & Hamp-Lyons (2002), Hyland (2008a, 2008b, 2008c, 2017), Chang (2012).
Anotace česky
Cílem výzkumu je zjistit, jaké lexikální svazky a jejich rétorické funkce se používají v esejích studentů. Následně, jaké jsou objektivní potřeby doktorandů pro rozvoj jejich komunikativních dovedností v anglickém jazyce při psaní odborných textů. Rozsah studie je určen dvěma korpusy. Subkorpus argumentačních esejů rodilých mluvčích v British Academic Written English Corpus (BAWE) je porovnán se studentským korpusem argumentačních esejů napsaných doktorandy v oborech produktový/průmyslový design, audiovizuální studia a fotografie. Frekvence použití a tři typy rétorických funkcí v ustálených čtyřslovních spojeních jsou analyzovány a porovnány napříč dvěma korpusy. Výsledky výzkumu částečně potvrzují výsledky získané z předchozí práce v písemných korpusech akademického psaní u různých vědních disciplín a v psaní studentů, které provedli Flowerdew (1998, 2004, 2014, 2015), Henry & Rosenberry (2001), Hyland & Hamp -Lyons (2002), Hyland (2008a, 2008b, 2008c, 2017), Chang (2012).
Návaznosti
MUNI/A/1335/2022, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 7. 9. 2024 13:41