CSERES, Jozef. Videokrajiny vo Valletta Contemporary. Profil súčasného výtvarného umenia. Bratislava: Kruh súčasného umenia Profil, 2023, roč. 2023, č. 1, s. 108-123. ISSN 1335-9770. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Videokrajiny vo Valletta Contemporary |
Název česky | Videokrajiny ve Valletta Contemporary |
Název anglicky | Video-Landscapes at Valletta Contemporary |
Autoři | CSERES, Jozef. |
Vydání | Profil súčasného výtvarného umenia, Bratislava, Kruh súčasného umenia Profil, 2023, 1335-9770. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | slovenština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný) |
Obor | 60401 Arts, Art history |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | video; krajina; makrokosmos; mikrokosmos; reprezentace; |
Klíčová slova anglicky | video; landscape; macrocosm; microcosm; representation; |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Změněno: 26. 3. 2024 11:11. |
Anotace |
---|
Text reflektuje kolektívnu výstavu Meta-Landscapes: Representations and Perceptions v galérii Valletta Contemporary na Malte. Výstava predstavila diela 13 prominentných video umelcov: Norbert Francis Attard, Vince Briffa, Robert Cahen, Peter Campus, Terry Flaxton, Gary Hill, Madelon Hooykaas, Beryl Korot, Chris Meigh-Andrews, Michael Snow, Yeoul Son a Steina Vasulka. Väčšina vystavených umelcov chápe krajinu ako mentálnu projekciu fyzikálneho časopriestoru a miesto, kde zjavný makrokozmos interaguje s neviditeľným mikrokozmom, pre niektorých je to zdroj estetických experimentov, a ďalší vnímajú krajinu ako nutný životní priestor, ohrozený ambicióznymi ľudskými činnosťami. |
Anotace česky |
---|
Text reflektuje kolektivní výstavu Meta-Landscapes: Representations and Perceptions v galerii Valletta Contemporary na Maltě. Výstava představila díla 13 prominentních video umělců: Norbert Francis Attard, Vince Briffa, Robert Cahen, Peter Campus, Terry Flaxton, Gary Hill, Madelon Hooykaas, Beryl Korot, Chris Meigh-Andrews, Michael Snow, Yeoul Son a Steina Vasulka. Většina vystavených umělců chápe krajinu jako mentální projekci fyzikálního časoprostoru a místo, kde zjevný makrokosmos interaguje s neviditelným mikrokosmem, pro některé je to zdroj estetických experimentů, a další vnímají krajinu jako nutný životní prostor, jež je ohrožený ambiciosními lidskými činnostmi. |
Anotace anglicky |
---|
Text reflects the collective exhibition Meta-Landscapes: Representations and Perceptions in the Valletta Contemporary art gallery in Malta. The show presented thirteen works by twelve prominent video artists: Norbert Francis Attard, Vince Briffa, Robert Cahen, Peter Campus, Terry Flaxton, Gary Hill, Madelon Hooykaas, Beryl Korot, Chris Meigh-Andrews, Michael Snow, Yeoul Son, and Steina Vasulka. The most of the displayed artists see landscape as a mental projection of physical space-time and place where the apparent macrocosm interacts with invisible microcosm, for some of them it is a resource of aesthetic experiments, the others perceive landscape as a necessary living space that became endangered due to ambitious human activities. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1061/2022, interní kód MU | Název: Umění, média a design: historické proměny, aktuální trendy a výzvy budoucnosti. Část 2. |
Investor: Masarykova univerzita, Umění, média a design: historické proměny, aktuální trendy a výzvy budoucnosti. Část 2. |
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 02:27