k 2023

Are Japanese Games Really Special?: A comparison of representation of Japanese and Western games in Czech gaming press

MIKEŠ, Marek a Zdeněk ZÁHORA

Základní údaje

Originální název

Are Japanese Games Really Special?: A comparison of representation of Japanese and Western games in Czech gaming press

Název česky

Jsou japonské hry skutečně výjimečné?: Srovnání zastoupení japonských a západních her v českém herním tisku

Vydání

2023

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova česky

digitální hry; Japonsko; herní žurnalistika; obsahová analýza

Klíčová slova anglicky

digital games; Japan; game journalism; content analysis

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 8. 1. 2024 13:26, Mgr. Marek Mikeš, Ph.D.

Anotace

V originále

In our paper, we continue our work with the texts of selected Czech game magazines using discourse and content analysis, but in order to position Japanese games in the context of global game production, we collect data about mentions of games from other major (mostly Western) game producing countries and identify currents in their presentation in game press. Comparing the data to the data on Japanese games lets us verify if or to what extent Japanese games stand out. We cover a 25-year span from 1995 to 2020 to be able to identify patterns and changes through time in the images of selected countries’ games and to examine the position of Japanese games in a relatively recent discourse.

Česky

V našem příspěvku pokračujeme v práci s texty vybraných českých herních časopisů pomocí diskurzivní a obsahové analýzy, ale abychom japonské hry zasadili do kontextu globální herní produkce, shromažďujeme data o zmínkách o hrách z dalších významných (většinou západních) zemí produkujících hry a identifikujeme proudy v jejich prezentaci v herním tisku. Srovnání těchto údajů s údaji o japonských hrách nám umožňuje ověřit, zda nebo do jaké míry japonské hry vyčnívají. Pokrýváme 25leté období od roku 1995 do roku 2020, abychom byli schopni identifikovat vzorce a změny v průběhu času v obrazech vybraných zemí a prozkoumat postavení japonských her v relativně aktuálním diskurzu.