MIKEŠ, Marek a Zdeněk ZÁHORA. Are Japanese Games Really Special?: A comparison of representation of Japanese and Western games in Czech gaming press. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Are Japanese Games Really Special?: A comparison of representation of Japanese and Western games in Czech gaming press
Název česky Jsou japonské hry skutečně výjimečné?: Srovnání zastoupení japonských a západních her v českém herním tisku
Autoři MIKEŠ, Marek a Zdeněk ZÁHORA.
Vydání 2023.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW stránka konference obsahující údaje o konferenci a odkaz na program odkaz na book of abstracts
Klíčová slova česky digitální hry; Japonsko; herní žurnalistika; obsahová analýza
Klíčová slova anglicky digital games; Japan; game journalism; content analysis
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Marek Mikeš, Ph.D., učo 232529. Změněno: 8. 1. 2024 13:26.
Anotace
In our paper, we continue our work with the texts of selected Czech game magazines using discourse and content analysis, but in order to position Japanese games in the context of global game production, we collect data about mentions of games from other major (mostly Western) game producing countries and identify currents in their presentation in game press. Comparing the data to the data on Japanese games lets us verify if or to what extent Japanese games stand out. We cover a 25-year span from 1995 to 2020 to be able to identify patterns and changes through time in the images of selected countries’ games and to examine the position of Japanese games in a relatively recent discourse.
Anotace česky
V našem příspěvku pokračujeme v práci s texty vybraných českých herních časopisů pomocí diskurzivní a obsahové analýzy, ale abychom japonské hry zasadili do kontextu globální herní produkce, shromažďujeme data o zmínkách o hrách z dalších významných (většinou západních) zemí produkujících hry a identifikujeme proudy v jejich prezentaci v herním tisku. Srovnání těchto údajů s údaji o japonských hrách nám umožňuje ověřit, zda nebo do jaké míry japonské hry vyčnívají. Pokrýváme 25leté období od roku 1995 do roku 2020, abychom byli schopni identifikovat vzorce a změny v průběhu času v obrazech vybraných zemí a prozkoumat postavení japonských her v relativně aktuálním diskurzu.
VytisknoutZobrazeno: 2. 9. 2024 14:19