LÍPOVÁ, Magdaléna. Psí hrdina v roli průvodce na cestě k formování identity a mezilidských vztahů ve vybraných příbězích pro děti a mládež. Online. In Ester Nováková, Ondřej Zabloudil Pechník. XV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. 1. vyd. Brno: Nakladatelství Masarykovy univerzity, 2023, s. 95 -104. ISBN 978-80-280-0436-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Psí hrdina v roli průvodce na cestě k formování identity a mezilidských vztahů ve vybraných příbězích pro děti a mládež
Název česky Psí hrdina v roli průvodce na cestě k formování identity a mezilidských vztahů ve vybraných příbězích pro děti a mládež
Název anglicky The dog protagonist as a guide on the way to the formation of identity and interpersonal relationships in selected stories for children and youth
Autoři LÍPOVÁ, Magdaléna (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, XV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. od s. 95 -104, 10 s. 2023.
Nakladatel Nakladatelství Masarykovy univerzity
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW odkaz na on-line sborník
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00132870
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0436-1
Klíčová slova česky česká literatura pro děti amládež; Jana Jašová; Psí dny; Pavla Skálová; Malostranská psí zima; tranzitorní krize; identita a mezilidské vztahy; epigenetická teorie Erika Eriksona; období dospívání
Klíčová slova anglicky Czech children's and youth literature; Jana Jašová; Psí dny; Pavla Skálová; Malostranská psa zima; transitory crisis; identity and interpersonal relationships; epigenetic theory of Erik Erikson; adolescence
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 29. 1. 2024 12:40.
Anotace
Příspěvek se zabývá možnostmi literatury pro děti a mládež při utváření identity a mezilidských vztahů, a to i z pohledu vývojové psychologie, především teorie osobnosti Erika Eriksona. K interpretačním analýzám byly vybrány prózy Psí dny Jany Jašové a Malostranská psí zima Pavly Skálové, v nichž psí hrdinové vystupují v rolích průvodců na cestě k formování mezilidských vztahů, vyrovnávání se s tranzitorní krizí a hledáním svého místa ve společnosti i rodinném a přátelském mikroprostoru.
Anotace anglicky
The article deals with the possibilities of children's and youth literature in the formation of identity and interpersonal relationships from the perspective of developmental psychology, especially Erik Erikson's personality theory. The prose Psí dny by Jana Jašová and Malostranská psí zima by Pavla Skálová were selected for interpretive analyses, in which the dog protagonists act as guides who help with the formation of interpersonal relationships, the identity crisis and finding one's place in society.
Návaznosti
MUNI/A/1331/2022, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace VI.
VytisknoutZobrazeno: 23. 8. 2024 16:24