ANDRÁŠIK, Tomáš. (Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice. In Sympozium Katedry sociální pedagogiky 2023. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název (Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice
Název česky (Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice
Autoři ANDRÁŠIK, Tomáš.
Vydání Sympozium Katedry sociální pedagogiky 2023, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 2. 2. 2024 12:12.
Anotace
Gestalt terapeutický přístup vychází z předpokladu, že se život odehrává v cyklech zkušenostního učení, kdy růstový a vyživující kontakt s prostředím nabývá dobrého tvaru (gestaltu), je-li celistvý, dokončený. Neboli, když urazí cestu od počátečního vzrušení z nového přes kontakt až po asimilaci zkušenosti, která vede k růstu. Zkušenosti, které nejsou asimilovány, nemohou být integrovány do osobnostního narativu člověka. Žijeme ve společnosti konstantního "inputu" a nedostatečného prostoru pro asimilaci, což je jeden z faktorů prohlubujících se obtíží v oblasti duševního zdraví. Workshop bude společným zkoumáním zkušenostního cyklu s pozorností věnovanou asimilační fázi, a budováním mostu k zahrnutí těchto principů do praxe pedagogů pracujících s různými formami zkušenostního učení.
Návaznosti
MUNI/A/1470/2022, interní kód MUNázev: Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů
Investor: Masarykova univerzita, Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 00:48