k 2023

(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice

ANDRÁŠIK, Tomáš

Základní údaje

Originální název

(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice

Název česky

(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice

Vydání

Sympozium Katedry sociální pedagogiky 2023, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta
Změněno: 2. 2. 2024 12:12, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Gestalt terapeutický přístup vychází z předpokladu, že se život odehrává v cyklech zkušenostního učení, kdy růstový a vyživující kontakt s prostředím nabývá dobrého tvaru (gestaltu), je-li celistvý, dokončený. Neboli, když urazí cestu od počátečního vzrušení z nového přes kontakt až po asimilaci zkušenosti, která vede k růstu. Zkušenosti, které nejsou asimilovány, nemohou být integrovány do osobnostního narativu člověka. Žijeme ve společnosti konstantního "inputu" a nedostatečného prostoru pro asimilaci, což je jeden z faktorů prohlubujících se obtíží v oblasti duševního zdraví. Workshop bude společným zkoumáním zkušenostního cyklu s pozorností věnovanou asimilační fázi, a budováním mostu k zahrnutí těchto principů do praxe pedagogů pracujících s různými formami zkušenostního učení.

Návaznosti

MUNI/A/1470/2022, interní kód MU
Název: Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů
Investor: Masarykova univerzita, Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů