2023
(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice
ANDRÁŠIK, TomášZákladní údaje
Originální název
(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice
Název česky
(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice
Autoři
Vydání
Sympozium Katedry sociální pedagogiky 2023, 2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Změněno: 2. 2. 2024 12:12, Mgr. Daniela Marcollová
Anotace
V originále
Gestalt terapeutický přístup vychází z předpokladu, že se život odehrává v cyklech zkušenostního učení, kdy růstový a vyživující kontakt s prostředím nabývá dobrého tvaru (gestaltu), je-li celistvý, dokončený. Neboli, když urazí cestu od počátečního vzrušení z nového přes kontakt až po asimilaci zkušenosti, která vede k růstu. Zkušenosti, které nejsou asimilovány, nemohou být integrovány do osobnostního narativu člověka. Žijeme ve společnosti konstantního "inputu" a nedostatečného prostoru pro asimilaci, což je jeden z faktorů prohlubujících se obtíží v oblasti duševního zdraví. Workshop bude společným zkoumáním zkušenostního cyklu s pozorností věnovanou asimilační fázi, a budováním mostu k zahrnutí těchto principů do praxe pedagogů pracujících s různými formami zkušenostního učení.
Návaznosti
MUNI/A/1470/2022, interní kód MU |
|