NEKARDOVÁ, Barbora. Zárodečné prvky pedagogicky produktivního rozhovoru: Jak spolu univerzitní učitelé hovoří o výuce. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zárodečné prvky pedagogicky produktivního rozhovoru: Jak spolu univerzitní učitelé hovoří o výuce
Název česky Zárodečné prvky pedagogicky produktivního rozhovoru: Jak spolu univerzitní učitelé hovoří o výuce
Autoři NEKARDOVÁ, Barbora.
Vydání 2023.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Změněno: 26. 3. 2024 14:24.
Anotace
V tomto příspěvku se zabývám pedagogicky produktivním rozhovorem, což je diskurs, založený na spolupráci učitelů, který kombinuje šest základních principů: je zaměřen na problémy praxe; obsahuje pedagogické zdůvodňování; je ukotven v bohaté reprezentaci praxe; prezentuje různé perspektivy; zahrnuje generativní orientaci směrem ke studentům; kombinuje podporu a kritiku. U takového rozhovoru se předpokládá, že povede učitele k produktivním způsobům mluvení a přemýšlení o praxi a k jejímu následnému zlepšování (Lefstein et al., 2020). Na data získaná z audionahrávek mentorských setkání mezi vysokoškolskými učiteli aplikuji teoretický rámec pedagogicky produktivního rozhovoru, čímž vytvářím kódovací schéma a identifikuji výskyt produktivní řeči. Dokládám, že se v rozhovorech objevují tzv. "zárodečné prvky" pedagogicky produktivního rozhovoru, představuji vytvořené kódovací schéma a způsob identifikace jednotlivých prvků i kódů v datech. Koncept pedagogicky produktivního rozhovoru je nutné dále rozvíjet tak, aby bylo možné jej začlenit do rozhovorů mezi vysokoškolskými učiteli a do jejich pedagogického rozvoje.
Návaznosti
MUNI/A/1356/2022, interní kód MUNázev: Studenti a učitelé v terciálním vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Studenti a učitelé v terciálním vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:10