2023
Podpora motivace ve výuce německého jazyka (i mimo ni)
FUKOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Podpora motivace ve výuce německého jazyka (i mimo ni)
Název anglicky
Motivation Support in Teaching German as a Foreign Language (and Beyond)
Autoři
FUKOVÁ, Petra
Vydání
1. vyd. Brno, Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe 13, 2023
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-280-0399-9
Klíčová slova česky
němčina jako cizí jazyk, motivace k učení se cizím jazykům, motivování k učení se cizím jazykům, učitel, žák, výuka německého jazyka, postoje k cizímu jazyku
Klíčová slova anglicky
German as a foreign language, motivation to learn foreign languages, motivating students to learn foreign languages, teacher, student, teaching German, attitudes towards foreign language
Štítky
Změněno: 18. 1. 2024 10:26, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
S ohledem na prokázaný významný vliv motivace na učení a jeho úspěšnost lze podporu žákovy motivace označit za důležitou součást pedagogické činnosti. Tato odborná kniha prezentuje výzkumné šetření zabývající se motivováním žáků k učení se němčině. Za účelem získání hlubšího vhledu do problematiky motivování byl zvolen kvalitativní výzkumný design v podobě vícepřípadové studie. Získané výsledky ukázaly, jak široké je pole motivujícího působení učitele na jeho žáky. Mnohé dosavadní poznatky o motivování mohly být verifikovány, navíc byla zdůrazněna specifika motivování k němčině jako druhému cizímu jazyku i kulturně podmíněná specifika týkající se postojů českých žáků k německému jazyku.
Anglicky
With regard to the proven significant impact of motivation on learning processes and their success, promoting learner’s motivation can be described as an important part of pedagogical activity. The current book presents research investigations into learners’ motivation in learning German as a foreign language. A qualitative research design conducted as a multi-case study was chosen in order to gain a deeper insight into the issue of motivation. The results obtained showed the wide scope of teachers’ motivating influence on their learners. Many of the existing findings on motivation could be verified. Moreover, the specifics of motivation towards German as a second foreign language as well as the culturally conditioned specifics concerning Czech learners’ attitudes towards the German language have been highlighted.