B 2023

Podpora motivace ve výuce německého jazyka (i mimo ni)

FUKOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Podpora motivace ve výuce německého jazyka (i mimo ni)

Název anglicky

Motivation Support in Teaching German as a Foreign Language (and Beyond)

Autoři

FUKOVÁ, Petra

Vydání

1. vyd. Brno, Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe 13, 2023

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-280-0399-9

Klíčová slova česky

němčina jako cizí jazyk, motivace k učení se cizím jazykům, motivování k učení se cizím jazykům, učitel, žák, výuka německého jazyka, postoje k cizímu jazyku

Klíčová slova anglicky

German as a foreign language, motivation to learn foreign languages, motivating students to learn foreign languages, teacher, student, teaching German, attitudes towards foreign language

Štítky

Změněno: 18. 1. 2024 10:26, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

S ohledem na prokázaný významný vliv motivace na učení a jeho úspěšnost lze podporu žákovy motivace označit za důležitou součást pedagogické činnosti. Tato odborná kniha prezentuje výzkumné šetření zabývající se motivováním žáků k učení se němčině. Za účelem získání hlubšího vhledu do problematiky motivování byl zvolen kvalitativní výzkumný design v podobě vícepřípadové studie. Získané výsledky ukázaly, jak široké je pole motivujícího působení učitele na jeho žáky. Mnohé dosavadní poznatky o motivování mohly být verifikovány, navíc byla zdůrazněna specifika motivování k němčině jako druhému cizímu jazyku i kulturně podmíněná specifika týkající se postojů českých žáků k německému jazyku.

Anglicky

With regard to the proven significant impact of motivation on learning processes and their success, promoting learner’s motivation can be described as an important part of pedagogical activity. The current book presents research investigations into learners’ motivation in learning German as a foreign language. A qualitative research design conducted as a multi-case study was chosen in order to gain a deeper insight into the issue of motivation. The results obtained showed the wide scope of teachers’ motivating influence on their learners. Many of the existing findings on motivation could be verified. Moreover, the specifics of motivation towards German as a second foreign language as well as the culturally conditioned specifics concerning Czech learners’ attitudes towards the German language have been highlighted.