C 2020

Measurement of didactic background level of teaching materials created by students of teaching in their final theses

STRAKOVÁ, Nikola

Základní údaje

Originální název

Measurement of didactic background level of teaching materials created by students of teaching in their final theses

Název česky

Měření didaktické vybavenosti výukových materiálů vytvořených studenty učitelství v jejich závěrečných pracích

Vydání

1. vyd. Karlsruhe, Deutschland, YOUNG RESEARCH Exploring Educational Sciences, od s. 180-206, 27 s. 2020

Nakladatel

Ste-Con, GmbH

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-945862-40-7

Klíčová slova anglicky

final thesis, teaching material, didactic background level, textbooks, structural components, evaluation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2024 10:00, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

A frequent topic of the final theses of teacher students is the creation of teaching materials. This fact is based on the analysis of final theses at the Faculty of Education of Masaryk University and the results of the exploratory survey. Teaching materials created by students are practical teaching aids that should be used in educational practice. But are topics, thematic units, parts of textbooks, manuals processed in such a way as to ensure the subsequent procedural effectiveness of teaching? The basic function of textbooks and other teaching materials is their ability to be an educational medium. Their accomplishment of this function is indicated by their smaller or larger didactic background level. The main goal of this research is to measure the didactic background level of selected teaching materials created by students of teaching in their final theses in order to determine how they will be useful in real educational processes. The following pages describe the starting points and methodologies of the intended research.