2020
Measurement of didactic background level of teaching materials created by students of teaching in their final theses
STRAKOVÁ, NikolaZákladní údaje
Originální název
Measurement of didactic background level of teaching materials created by students of teaching in their final theses
Název česky
Měření didaktické vybavenosti výukových materiálů vytvořených studenty učitelství v jejich závěrečných pracích
Autoři
Vydání
1. vyd. Karlsruhe, Deutschland, YOUNG RESEARCH Exploring Educational Sciences, od s. 180-206, 27 s. 2020
Nakladatel
Ste-Con, GmbH
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-945862-40-7
Klíčová slova anglicky
final thesis, teaching material, didactic background level, textbooks, structural components, evaluation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2024 10:00, Mgr. Daniela Marcollová
Anotace
V originále
A frequent topic of the final theses of teacher students is the creation of teaching materials. This fact is based on the analysis of final theses at the Faculty of Education of Masaryk University and the results of the exploratory survey. Teaching materials created by students are practical teaching aids that should be used in educational practice. But are topics, thematic units, parts of textbooks, manuals processed in such a way as to ensure the subsequent procedural effectiveness of teaching? The basic function of textbooks and other teaching materials is their ability to be an educational medium. Their accomplishment of this function is indicated by their smaller or larger didactic background level. The main goal of this research is to measure the didactic background level of selected teaching materials created by students of teaching in their final theses in order to determine how they will be useful in real educational processes. The following pages describe the starting points and methodologies of the intended research.