Le développement de la compétence de communication dans l’enseignement du FLE au collège avec le ...
HLAVICOVÁ, Anna. Le développement de la compétence de communication dans l’enseignement du FLE au collège avec le projet eduScrum. In 26e École doctorale francophone des pays de Visegrád Bratislava. La question du transfert culturel : perspective pluridisciplinaire. 2023. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Le développement de la compétence de communication dans l’enseignement du FLE au collège avec le projet eduScrum |
Název česky | Rozvoj komunikační kompetence ve výuce francouzštiny na základní škole skrze projekty eduScrum |
Název anglicky | Developing communicative competence in eduScrum projects in French lessons at primary school |
Autoři | HLAVICOVÁ, Anna. |
Vydání | 26e École doctorale francophone des pays de Visegrád Bratislava. La question du transfert culturel : perspective pluridisciplinaire, 2023. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | francouzština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | strategie učení; metoda eduScrum; výuka cizích jazyků |
Klíčová slova anglicky | learning strategies; eduScrum method; foreign language learning; cooperative leraning |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Mgr. Anna Hlavicová, učo 411390. Změněno: 28. 2. 2024 10:30. |
Anotace |
---|
Ce document examine les exigences croissantes imposées aux besoins des élèves et remet en question le rôle des enseignants et le contenu du programme d'études. Un domaine clé affecté par cette transformation de l'éducation est le lien entre les connaissances, les compétences et les aptitudes des élèves. Les enseignants sont encouragés à se concentrer sur les compétences clés des élèves, en particulier les compétences de communication. Cet article présente EduScrum, une forme d'apprentissage coopératif qui favorise la collaboration entre les élèves, mais qui nécessite également une préparation adéquate de la part de l'enseignant. Le potentiel, les avantages et les inconvénients de cette forme d'apprentissage coopératif sont décrits dans ce document. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek se zabývá rostoucími nároky, který je kladen na potřeby žáků, a zpochybňuje roli učitelů a obsah vzdělávacích programů. Klíčovou oblastí, které se tato transformace vzdělávání dotýká, je propojení znalostí, dovedností a schopností žáků. Učitelé jsou vybízeni k tomu, aby se zaměřili především na klíčové dovednosti žáků, zejména na komunikační dovednosti. Příspěvek představuje EduScrum, formu kooperativní výuky, která podporuje spolupráci žáků, ale vyžaduje také odpovídající přípravu učitelů. Potenciál, výhody a nevýhody této formy kooperativní výuky jsou popsány v tomto příspěvku. |
Anotace anglicky |
---|
Article explores the growing importance placed on pupils’ needs, calling into question the role of teachers and the content of education programmes and foreign language curricula. The link between students’ knowledge, skills, and abilities is a key area affected by this educational transformation. Teachers are encouraged to focus primarily on students’ key skills, especially communication skills. EduScrum, type of cooperative learning, promotes student collaboration but also requires appropriate teacher training. The potential, advantages and drawbacks of this type of cooperative learning are described in this paper. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1335/2022, interní kód MU | Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků |
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků |
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 03:33