CHALOUPKOVÁ, Soňa. "Večerní škola" jako forma celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením a její význam v socializačním procesu dané cílové skupiny. Speciální pedagogika. Časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. Praha, 2023, roč. 33, 1-2, s. 65-75, 10 s. ISSN 1211-2720. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2364779, author = {Chaloupková, Soňa}, article_location = {Praha}, article_number = {1-2}, keywords = {Mental disability; adults with mental disability; lifelong learning; socialization; activation; social inclusion}, language = {cze}, issn = {1211-2720}, journal = {Speciální pedagogika. Časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky}, title = {"Večerní škola" jako forma celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením a její význam v socializačním procesu dané cílové skupiny}, url = {https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/english-contact-and-subscriptions/}, volume = {33}, year = {2023} }
TY - JOUR ID - 2364779 AU - Chaloupková, Soňa PY - 2023 TI - "Večerní škola" jako forma celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením a její význam v socializačním procesu dané cílové skupiny JF - Speciální pedagogika. Časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky VL - 33 IS - 1-2 SP - 65-75 EP - 65-75 SN - 12112720 KW - Mental disability KW - adults with mental disability KW - lifelong learning KW - socialization KW - activation KW - social inclusion UR - https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/english-contact-and-subscriptions/ N2 - Příspěvek se věnuje problematice celoživotního učení dospělých osob s mentálním postižením jako důležitého prvku socializace a aktivizace dané cílové skupiny. Jednou z forem celoživotního učení je tzv. "večerní škola". Hlavním cílem je popsat fungování „večerní školy“ a dokázat její pozitivní přínos na sociální inkluzi dospělých osob s mentálním postižením. Ke splnění daných cílů bylo využito pohledu organizátorů a lektorů „večerní školy“, stejně tak rodičů (zákonných zástupců, opatrovníků, pečujících osob) samotných účastníků. Možnost vzdělávání osob s mentálním postižením je v současné době prakticky zajištěna v rámci předškolního, základního i středního vzdělávání. Pozitivním signálem jsou také snahy o zajištění celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením. Nejde přitom pouze o zajištění "základů vzdělání" v přiměřené formě, ale také o vzdělávání s cílem získat maximální kvalifikaci pro dosažení uspokojivého pracovního a sociálního zařazení. ER -
CHALOUPKOVÁ, Soňa. ''Večerní škola'' jako forma celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením a její význam v socializačním procesu dané cílové skupiny. \textit{Speciální pedagogika. Časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky}. Praha, 2023, roč.~33, 1-2, s.~65-75, 10 s. ISSN~1211-2720.
|