ŠILHAVÍKOVÁ, Michaela. Folk Songs in European Music Education : Comparative Insights from the Netherlands and Hungary. In Teorie a praxe hudební výchovy VIII. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Folk Songs in European Music Education : Comparative Insights from the Netherlands and Hungary
Název česky Lidová píseň v evropském vzdělávání : Komparativní pohled z Nizozemska a Maďarska
Autoři ŠILHAVÍKOVÁ, Michaela.
Vydání Teorie a praxe hudební výchovy VIII, 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Komparativní výzkum; Lidová píseň v hudební výchově; Nizozemské vzdělávání; Maďarské vzdělávání
Klíčová slova anglicky Comparative research; Folk songs in education; Dutch education; Hungarian education
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Michaela Šilhavíková, učo 447933. Změněno: 23. 1. 2024 17:07.
Anotace
Folk songs have long been the starting point for the development of children's musical abilities in the Czech Republic. The Department of Music at the Faculty of Education in Brno has systematically investigated the attitudes of music teachers towards folk songs with regard to the changes in cultural and social development. Beginning locally, the study expands to the Netherlands and Hungary, offering insights into Western and Eastern European perspectives. Surveys and interviews reveal nuanced approaches, reflecting historical and cultural influences. This comparative analysis provides valuable insights, emphasizing the need for culturally sensitive music education practices.
Anotace česky
Lidové písně jsou v České republice dlouhodobým východiskem pro rozvoj hudebních schopností dětí. Katedra hudební výchovy Pedagogické fakulty v Brně systematicky zjišťuje postoje učitelů hudební výchovy k lidové písni s ohledem na proměny kulturního a společenského vývoje. Počínaje lokálně, studie byla rozšířena do Nizozemska a Maďarska, přičemž nabízí západoevropské a východoevropské perspektivy. Průzkumy a rozhovory ukázaly různé přístupy odrážející historické a kulturní vlivy. Tato srovnávací analýza poskytuje cenné poznatky a zdůrazňuje potřebu kulturně citlivých přístupů v hudební výchově.
Návaznosti
MUNI/A/1272/2022, interní kód MUNázev: Postoje učitelů hudební výchovy na ZŠ a SŠ v Maďarsku a na Slovensku
Investor: Masarykova univerzita, Postoje učitelů hudební výchovy na ZŠ a SŠ v Maďarsku a na Slovensku
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 03:33