k 2023

Folk Songs in European Music Education : Comparative Insights from the Netherlands and Hungary

ŠILHAVÍKOVÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Folk Songs in European Music Education : Comparative Insights from the Netherlands and Hungary

Název česky

Lidová píseň v evropském vzdělávání : Komparativní pohled z Nizozemska a Maďarska

Autoři

ŠILHAVÍKOVÁ, Michaela

Vydání

Teorie a praxe hudební výchovy VIII, 2023

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Komparativní výzkum; Lidová píseň v hudební výchově; Nizozemské vzdělávání; Maďarské vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Comparative research; Folk songs in education; Dutch education; Hungarian education
Změněno: 23. 1. 2024 17:07, Mgr. et Mgr. Michaela Šilhavíková

Anotace

V originále

Folk songs have long been the starting point for the development of children's musical abilities in the Czech Republic. The Department of Music at the Faculty of Education in Brno has systematically investigated the attitudes of music teachers towards folk songs with regard to the changes in cultural and social development. Beginning locally, the study expands to the Netherlands and Hungary, offering insights into Western and Eastern European perspectives. Surveys and interviews reveal nuanced approaches, reflecting historical and cultural influences. This comparative analysis provides valuable insights, emphasizing the need for culturally sensitive music education practices.

Česky

Lidové písně jsou v České republice dlouhodobým východiskem pro rozvoj hudebních schopností dětí. Katedra hudební výchovy Pedagogické fakulty v Brně systematicky zjišťuje postoje učitelů hudební výchovy k lidové písni s ohledem na proměny kulturního a společenského vývoje. Počínaje lokálně, studie byla rozšířena do Nizozemska a Maďarska, přičemž nabízí západoevropské a východoevropské perspektivy. Průzkumy a rozhovory ukázaly různé přístupy odrážející historické a kulturní vlivy. Tato srovnávací analýza poskytuje cenné poznatky a zdůrazňuje potřebu kulturně citlivých přístupů v hudební výchově.

Návaznosti

MUNI/A/1272/2022, interní kód MU
Název: Postoje učitelů hudební výchovy na ZŠ a SŠ v Maďarsku a na Slovensku
Investor: Masarykova univerzita, Postoje učitelů hudební výchovy na ZŠ a SŠ v Maďarsku a na Slovensku