2023
Folk Songs in European Music Education : Comparative Insights from the Netherlands and Hungary
ŠILHAVÍKOVÁ, MichaelaZákladní údaje
Originální název
Folk Songs in European Music Education : Comparative Insights from the Netherlands and Hungary
Název česky
Lidová píseň v evropském vzdělávání : Komparativní pohled z Nizozemska a Maďarska
Autoři
ŠILHAVÍKOVÁ, Michaela
Vydání
Teorie a praxe hudební výchovy VIII, 2023
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Komparativní výzkum; Lidová píseň v hudební výchově; Nizozemské vzdělávání; Maďarské vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Comparative research; Folk songs in education; Dutch education; Hungarian education
Změněno: 23. 1. 2024 17:07, Mgr. et Mgr. Michaela Šilhavíková
V originále
Folk songs have long been the starting point for the development of children's musical abilities in the Czech Republic. The Department of Music at the Faculty of Education in Brno has systematically investigated the attitudes of music teachers towards folk songs with regard to the changes in cultural and social development. Beginning locally, the study expands to the Netherlands and Hungary, offering insights into Western and Eastern European perspectives. Surveys and interviews reveal nuanced approaches, reflecting historical and cultural influences. This comparative analysis provides valuable insights, emphasizing the need for culturally sensitive music education practices.
Česky
Lidové písně jsou v České republice dlouhodobým východiskem pro rozvoj hudebních schopností dětí. Katedra hudební výchovy Pedagogické fakulty v Brně systematicky zjišťuje postoje učitelů hudební výchovy k lidové písni s ohledem na proměny kulturního a společenského vývoje. Počínaje lokálně, studie byla rozšířena do Nizozemska a Maďarska, přičemž nabízí západoevropské a východoevropské perspektivy. Průzkumy a rozhovory ukázaly různé přístupy odrážející historické a kulturní vlivy. Tato srovnávací analýza poskytuje cenné poznatky a zdůrazňuje potřebu kulturně citlivých přístupů v hudební výchově.
Návaznosti
MUNI/A/1272/2022, interní kód MU |
|