2022
Self-assessment in English Studies in Tertiary Education: Pilot Study
KEPLOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Self-assessment in English Studies in Tertiary Education: Pilot Study
Název česky
SEBEHODNOCENÍ VE STUDIU ANGLIČTINY V TERCIÁRNÍM VZDĚLÁVÁNÍ: PILOTNÍ VÝZKUM
Název anglicky
Self-assessment in English Studies in Tertiary Education: Pilot Study
Autoři
KEPLOVÁ, Kateřina
Vydání
Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků V, 2022
Nakladatel
MASARYKOVA UNIVERZITA PEDAGOGICKÁ FAKULTA
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Klíčová slova česky
sebehodnocení výslovnosti angličtiny, terciární vzdělávání, rozvoj sebehodnocení, smíšený výzkum ve vzdělávání
Klíčová slova anglicky
self-assessment of English pronunciation, tertiary education, development of self-assessment skills, mixed research method in education research
Změněno: 24. 1. 2024 08:46, Mgr. Kateřina Keplová
V originále
The article presents the outcomes of a doctoral project pilot study, which aims to confirm whether the research tools selected for the study of the development of pronunciation self-assessment in English studies in tertiary education support obtaining relevant and quality data which will contribute to responding to the research questions. During the pilot study, the research tools were adjusted, and the data gained disclosed the main weak point of the planned research, namely the need to focus more specifically on the skill of self-assessment rather than the language skill of pronunciation, which is the means of the self-assessment process.
Česky
Článek seznámí čtenáře s výsledky pilotního výzkumu, který byl proveden v rámci disertačního projektu a jehož cílem bylo ověřit, zda výzkumné nástroje vybrané pro výzkum rozvoje sebehodnocení výslovnosti studentů oboru Anglistika v terciárním vzdělávání přispívají k získání relevantních a kvalitních dat, která pomohou zodpovědět výzkumné otázky. Během pilotáže vybraných nástrojů došlo nejen k úpravám těchto nástrojů, ale také k odhalení potřeby upřesnit cíle připravovaného výzkumu, konkrétně nutnosti soustředit se při formování výzkumných otázek a při výběru aktivit intervence na rozvoj dovednosti sebehodnocení a jazykový prostředek, na kterém se dovednost sebehodnocení rozvíjí, tj. výslovnost, používat jako obsah a ne fokus intervence.
Anglicky
The article presents the outcomes of a doctoral project pilot study, which aims to confirm whether the research tools selected for the study of the development of pronunciation self-assessment in English studies in tertiary education support obtaining relevant and quality data which will contribute to responding to the research questions. During the pilot study, the research tools were adjusted, and the data gained disclosed the main weak point of the planned research, namely the need to focus more specifically on the skill of self-assessment rather than the language skill of pronunciation, which is the means of the self-assessment process.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MU |
|