D 2022

Self-assessment in English Studies in Tertiary Education: Pilot Study

KEPLOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Self-assessment in English Studies in Tertiary Education: Pilot Study

Název česky

SEBEHODNOCENÍ VE STUDIU ANGLIČTINY V TERCIÁRNÍM VZDĚLÁVÁNÍ: PILOTNÍ VÝZKUM

Název anglicky

Self-assessment in English Studies in Tertiary Education: Pilot Study

Autoři

KEPLOVÁ, Kateřina

Vydání

Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků V, 2022

Nakladatel

MASARYKOVA UNIVERZITA PEDAGOGICKÁ FAKULTA

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Klíčová slova česky

sebehodnocení výslovnosti angličtiny, terciární vzdělávání, rozvoj sebehodnocení, smíšený výzkum ve vzdělávání

Klíčová slova anglicky

self-assessment of English pronunciation, tertiary education, development of self-assessment skills, mixed research method in education research
Změněno: 24. 1. 2024 08:46, Mgr. Kateřina Keplová

Anotace

V originále

The article presents the outcomes of a doctoral project pilot study, which aims to confirm whether the research tools selected for the study of the development of pronunciation self-assessment in English studies in tertiary education support obtaining relevant and quality data which will contribute to responding to the research questions. During the pilot study, the research tools were adjusted, and the data gained disclosed the main weak point of the planned research, namely the need to focus more specifically on the skill of self-assessment rather than the language skill of pronunciation, which is the means of the self-assessment process.

Česky

Článek seznámí čtenáře s výsledky pilotního výzkumu, který byl proveden v rámci disertačního projektu a jehož cílem bylo ověřit, zda výzkumné nástroje vybrané pro výzkum rozvoje sebehodnocení výslovnosti studentů oboru Anglistika v terciárním vzdělávání přispívají k získání relevantních a kvalitních dat, která pomohou zodpovědět výzkumné otázky. Během pilotáže vybraných nástrojů došlo nejen k úpravám těchto nástrojů, ale také k odhalení potřeby upřesnit cíle připravovaného výzkumu, konkrétně nutnosti soustředit se při formování výzkumných otázek a při výběru aktivit intervence na rozvoj dovednosti sebehodnocení a jazykový prostředek, na kterém se dovednost sebehodnocení rozvíjí, tj. výslovnost, používat jako obsah a ne fokus intervence.

Návaznosti

MUNI/A/1305/2021, interní kód MU
Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků