k 2023

Explicitní výuka pragmatiky v hodinách AJ a její vliv na písemné dovednosti studentů

VOLDÁNOVÁ, Žaneta

Základní údaje

Originální název

Explicitní výuka pragmatiky v hodinách AJ a její vliv na písemné dovednosti studentů

Název anglicky

Explicit pragmatics instruction in English classes and its effect on students' writing skills

Vydání

Mezinárodní doktorandská konference: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výuka pragmatiky; pragmatika; psaní; písemné dovednosti; angličtina jako cizí jazyk; kvaziexperiment

Klíčová slova anglicky

pragmatics instruction; pragmatics; writing; writing skills; English as a foreign language; quasi-experiment

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 24. 1. 2024 22:28, Mgr. Žaneta Voldánová

Anotace

V originále

Příspěvek vychází z disertačního výzkumu zaměřeného na vliv explicitní výuky pragmatiky v hodinách anglického jazyka na písemné dovednosti studentů angličtiny jako cizího jazyka. V rámci výzkumu byl proveden kvaziexperiment s vysokoškolskými studenty 2. ročníku programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, pro něž angličtina není hlavním oborem. Tito studenti byli rozděleni do skupiny kontrolní a experimentální, přičemž explicitní výuce pragmatiky byli vystaveni pouze respondenti ze skupiny experimentální. Prezentace představuje dílčí výsledky analýzy dat zodpovídající otázku vlivu výuky pragmatiky na písemné dovednosti respondentů a interpretuje implikace těchto výsledků pro pedagogickou a didaktickou praxi.

Anglicky

The presentation was based on dissertation research on the effect of explicit teaching of pragmatics in English language classes on the writing skills of students of English as a foreign language. The research involved a quasi-experiment with second-year university students in the Teaching for Primary School programme for whom English is not their major. These students were divided into control and experimental groups, and only the respondents from the experimental group were exposed to explicit pragmatics instruction. This presentation presents partial results of the data analysis answering the question of the effect of pragmatics instruction on the respondents' writing skills and interprets the implications of these results for pedagogical and didactic practice.

Návaznosti

MUNI/A/1335/2022, interní kód MU
Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků