2023
Explicitní výuka pragmatiky v hodinách AJ a její vliv na písemné dovednosti studentů
VOLDÁNOVÁ, ŽanetaZákladní údaje
Originální název
Explicitní výuka pragmatiky v hodinách AJ a její vliv na písemné dovednosti studentů
Název anglicky
Explicit pragmatics instruction in English classes and its effect on students' writing skills
Autoři
Vydání
Mezinárodní doktorandská konference: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, 2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
výuka pragmatiky; pragmatika; psaní; písemné dovednosti; angličtina jako cizí jazyk; kvaziexperiment
Klíčová slova anglicky
pragmatics instruction; pragmatics; writing; writing skills; English as a foreign language; quasi-experiment
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 24. 1. 2024 22:28, Mgr. Žaneta Voldánová
V originále
Příspěvek vychází z disertačního výzkumu zaměřeného na vliv explicitní výuky pragmatiky v hodinách anglického jazyka na písemné dovednosti studentů angličtiny jako cizího jazyka. V rámci výzkumu byl proveden kvaziexperiment s vysokoškolskými studenty 2. ročníku programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, pro něž angličtina není hlavním oborem. Tito studenti byli rozděleni do skupiny kontrolní a experimentální, přičemž explicitní výuce pragmatiky byli vystaveni pouze respondenti ze skupiny experimentální. Prezentace představuje dílčí výsledky analýzy dat zodpovídající otázku vlivu výuky pragmatiky na písemné dovednosti respondentů a interpretuje implikace těchto výsledků pro pedagogickou a didaktickou praxi.
Anglicky
The presentation was based on dissertation research on the effect of explicit teaching of pragmatics in English language classes on the writing skills of students of English as a foreign language. The research involved a quasi-experiment with second-year university students in the Teaching for Primary School programme for whom English is not their major. These students were divided into control and experimental groups, and only the respondents from the experimental group were exposed to explicit pragmatics instruction. This presentation presents partial results of the data analysis answering the question of the effect of pragmatics instruction on the respondents' writing skills and interprets the implications of these results for pedagogical and didactic practice.
Návaznosti
MUNI/A/1335/2022, interní kód MU |
|