ZERZOVÁ, Jana. AI a její využití pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence v rámci výuky cizího jazyka: přehledová studie. In Kubíková Kateřina, Pešková Michaela. Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2023, s. 177-193. sv. 5. ISBN 978-80-261-1211-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název AI a její využití pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence v rámci výuky cizího jazyka: přehledová studie
Název anglicky A review of research on AI and its use for the development of intercultural communicative competence in foreign language teaching
Autoři ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Plzeň, Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5, od s. 177-193, 17 s. sv. 5, 2023.
Nakladatel Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00133251
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-261-1211-2
Klíčová slova česky interkulturní komunikační kompetence; umělá inteligence; virtuální realita
Klíčová slova anglicky intercultural communicative competence; artificial intelligence; virtual reality
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D., učo 79615. Změněno: 15. 2. 2024 14:14.
Anotace
Kapitola představila výsledky přehledové studie zahrnující 36 publikačních výstupů z let 2010 – 2023, která si kladla za cíl zjistit, zda a jakým způsobem je již umělá inteligence (AI) využívána pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence (ICC) v kontextu vzdělávání, jaká jsou základní úskalí integrace AI do kontextu vzdělávání relevantní pro výuku cizímu jazyku zaměřenou na rozvoj ICC a jaký potenciál AI pro rozvoj ICC autoři zmiňují. Vzhledem k současnému stavu technologií AI se jejich užití pro výuku a rozvoj ICC v rámci CJ (s výjimkou využití technologií VR ve výuce) zatím jeví spíše jako kontraproduktivní.
Anotace anglicky
The paper presented the findings of a review of research study comprising 36 publications from 2010 - 2023, which aimed to determine whether and how artificial intelligence (AI) is already being used for the development of intercultural communicative competence (ICC) in the context of education, what the main pitfalls of integrating AI into the context of education relevant to foreign language teaching aimed at developing ICC are, and what potential of AI for ICC development is mentioned by the authors. Given the current state of AI technologies, their use for teaching and developing ICC in the context of foreign language education seems (except for the use of VR technologies in teaching) rather counterproductive so far.
VytisknoutZobrazeno: 12. 6. 2024 03:11