A 2023

Tutoriál Graffiti

NOVOTNÁ, Pavla, Ondřej DVOŘÁK a Ondřej VORÁČ

Základní údaje

Originální název

Tutoriál Graffiti

Název česky

Tutoriál Graffiti

Název anglicky

Tutorial Graffiti

Autoři

NOVOTNÁ, Pavla, Ondřej DVOŘÁK a Ondřej VORÁČ

Vydání

2023

Další údaje

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

graffiti, street art, výtvarná lekce, výtvarná výchova

Klíčová slova anglicky

graffiti, street art, art lesson, art education
Změněno: 12. 2. 2024 13:20, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Tutoriál seznamuje s postupy graffiti technik a uvádí do základní problematiky streetartu. Je určen primárně učitelům pro 1. stupeň ZŠ (především těm, kteří učí žáky 4. a 5. tříd) a také všem, kteří se chtějí věnovat základní výtvarné praxi s graffiti médii. Jeho koncepce vychází z potřeb a ze zkušeností fenoménu streetartu v rámci semináře pro studenty, budoucí pedagogy, v rámci profesní přípravy na pedagogické fakultě. Zkoumání a objevování cest pro praktickou aplikaci těchto výtvarných přístupů má významný vliv na budoucí přístup učitele výtvarné výchovy. Reflexe a zkoumání umělecké zkušenosti vede k pochopení a vyjádření subjektivity lidského prožívání, jež je jednou z domén učiva vzdělávací oblasti Umění a kultura.

Anglicky

The tutorial introduces the procedures of graffiti techniques and introduces the basic issues of street art. It is intended primarily for primary school teachers (primarily those who teach pupils in the 4th and 5th grades) and also for all those who want to devote themselves to basic art practice with graffiti media. Its concept is based on needs and experiences of the phenomenon of street art as part of a seminar for students, future teachers, as part of professional training at the Faculty of Education. Researching and discovering ways for the practical application of these art approaches has a significant impact on the future approach of the art teacher. Reflection and examination of the artistic experience leads to an understanding and expression of the subjectivity of human experience, which is one of the domains of the curriculum of the educational field of Art and Culture.

Návaznosti

MUNI/A/1340/2022, interní kód MU
Název: Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.
Investor: Masarykova univerzita, Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.